Objectives: The objective of this study was to compare the long-term outcomes and health-related quality of life (HRQOL) of patients following surgery for infective native valve endocarditis (NVE) and prosthetic valve endocarditis (PVE). Methods: We retrospectively identified 633 consecutive patients who had undergone surgery for infective endocarditis at our center between January 2005 and October 2018. The patients were interviewed, and the SF-36 survey was used to assess the HRQOL of survivors. Propensity score matching (2:1) was performed with data from a German reference population. Multivariable analysis incorporated binary logistic regression using a forward stepwise (conditional) model. Results: The median age of the cohort was 67 (55–74) years, and 75.6% were male. Operative mortality was 13.7% in the NVE group and 21.6% in the PVE group (p = 0.010). The overall survival at 1 year was 88.0% and was comparable between the groups. The physical health summary scores were 49 (40–55) for the NVE patients and 45 (37–52) for the PVE patients (p = 0.043). The median mental health summary scores were 52 (35–57) and 49 (41–56), respectively (p = 0.961). On comparison of the HRQOL to the reference population, the physical health summary scores were comparable. However, significant differences were observed with regard to the mental health summary scores (p = 0.005). Conclusions: Our study shows that there are significant differences in the various domains of HRQOL, not only between NVE and PVE patients, but also in comparison to healthy individuals. In addition to preoperative health status, it is important to consider the patient’s expectations regarding surgery. Further prospective studies are required.
Type Ia endoleaks due to failed sealing or loss of landing zone and the adequate management thereof remain crucial for long-term therapeutic success following TEVAR. This expert opinion summarizes our institutional experience with endovascular, open surgical, and hybrid techniques in the context of recent scientific publications. The rapid turnover of technical innovations, but most importantly outcome data demonstrate the requirement for increasingly patient-tailored treatment strategies and the need for specialized aortic centers. The latter should offer a complete range of treatment options, an adequate perioperative management, and the highest level of multidisciplinary expertise.
Zusammenfassung Hintergrund Perikard wird vielfältig als Biomaterial eingesetzt, insbesondere in der Herzchirurgie. Im Falle von xenogenem Gewebe sind Methoden zur Prozessierung für die klinische Anwendung unabdingbar. In dieser Arbeit wurden verschiedene Methoden zur Aufbereitung entwickelt, angewandt und systematisch verglichen. Material und Methoden Natives Rinderperikard wurde durch Glutaraldehyd (GA) fixiert oder dezellularisiert. Nach der Dezellularisierung erfolgte entweder eine Sterilisation (DEZ), oder es wurde eine Fixierung mit GA durchgeführt (DEZ-GA). Die Proben wurden hinsichtlich ihrer Struktur, Biomechanik und ihres DNA-Gehalts analysiert. Ebenso erfolgten die Evaluation des entwickelten Sterilisationsprotokolls sowie die Testung der Biokompatibilität durch statische und dynamische Besiedelung mit humanen Endothelzellen. Als Vergleichsgruppe standen industriell dezellularisierte und sterilisierte Rinder- (RPi) und Pferde-Perikard-Patchs (PPi) zur Verfügung. Ergebnisse Durch die Fixierung mit Glutaraldehyd konnten strukturelle Gewebeschäden und Zytotoxizität festgestellt werden. Die Proben zeigten keine zuverlässige Sterilität. Dahingegen waren DEZ-Proben nach der Dezellularisierung steril und wiesen eine signifikante Reduzierung des DNA-Gehalts auf. Proben der Gruppen RPi und PPi wiesen ebenfalls Sterilität auf; der DNA-Gehalt der RPi-Proben war im Vergleich aber höher. Die Biokompatibilität aller dezellularisierter Proben konnte durch Zelladhäsion von Endothelzellen bestätigt werden und wurde durch dynamische Konditionierung weiter optimiert. Schlussfolgerung Dezellularisierung zeigte sich als zu bevorzugendes Verfahren zur Prozessierung von Biomaterialien. Die Flusskonditionierung von Endothelzellen stellt eine gute Möglichkeit der Reendothelialisierung für Patchs dar. Im Allgemeinen ergab sich die Notwendigkeit eines standardisierten Protokolls zur Vorauswahl des tierischen Gewebes, das vor Prozessierungsmethoden angewandt wird.
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