The close monitoring of blood pressure during a caesarean section performed under central neuraxial anaesthesia should be the standard of safe anaesthesia. As classical oscillometric and invasive blood pressure measuring have intrinsic disadvantages, we investigated a novel, non-invasive technique for continuous blood pressure measuring. Methods: In this monocentric, retrospective data analysis, the reliability of continuous non-invasive blood pressure measuring using ClearSight® (Edwards Lifesciences Corporation) is validated in 31 women undergoing central neuraxial anaesthesia for caesarean section. In addition, patients and professionals evaluated ClearSight® through questioning. Results: 139 measurements from 11 patients were included in the final analysis. Employing Bland–Altman analyses, we identified a bias of −10.8 mmHg for systolic, of −0.45 mmHg for diastolic and of +0.68 mmHg for mean arterial blood pressure measurements. Pooling all paired measurements resulted in a Pearson correlation coefficient of 0.7 for systolic, of 0.67 for diastolic and of 0.75 for mean arterial blood pressure. Compensating the interindividual differences in linear regressions of the paired measurements provided improved correlation coefficients of 0.73 for systolic, of 0.9 for diastolic and of 0.89 for mean arterial blood pressure measurements. Discussion: Diastolic and mean arterial blood pressure are within an acceptable range of deviation from the reference method, according to the Association for the Advancement of Medical Instrumentation (AAMI) in the patient collective under study. Both patients and professionals prefer ClearSight® to oscillometric blood pressure measurement in regard of comfort and handling.
Zusammenfassung Hintergrund Eine effektive Schockraumversorgung polytraumatisierter Patienten erfordert professionelle interdisziplinäre Teamarbeit. Simulationsgestützte Teamtrainings können es ermöglichen, die Grundprinzipien des Crisis Resource Management (CRM) auch in der Akut- und Notfallmedizin zu etablieren. Diese Arbeit präsentiert die erfolgreiche Implementierung eines interdisziplinären, interprofessionellen In-situ-Schockraumsimulationstrainings (iSRST) in einem überregionalen Traumazentrum. Methodik Das iSRST wurde durch Vertretende aller an der Schockraumversorgung beteiligten Fachdisziplinen Advanced-Trauma-Life-Support®(ATLS®)-basiert entwickelt. Pro Trainingswoche wurde an fünf aufeinanderfolgenden Tagen mit jeweils zwei Gruppen zu je acht Teilnehmenden für vier Stunden im traumatologischen Schockraum trainiert. Das Training bestand aus zwei interaktiven Diskussionen zu CRM und ATLS®, einer Einführung in die Simulationstechnik und zwei Szenarien (ca. 20 min) mit darauffolgenden Debriefings. Alle Teilnehmenden wurden nach dem Training anhand anonymisierter Fragebögen zur Evaluation des Trainings inklusive Selbsteinschätzung in Bezug auf die Leitsätze des CRM befragt. Ergebnisse Insgesamt beantworteten 167 Ärzt*innen, Pflegekräfte und technisches Assistenzpersonal aus Anästhesiologie, Unfallchirurgie, Allgemeinchirurgie und Radiologie die Fragebögen. Die größte Berufsgruppe stellten mit 47,6 % Assistenzärzt*innen dar. Das Trainingskonzept wurde durchweg sehr gut bewertet. Der Lernzuwachs hinsichtlich der befragten CRM-Prinzipien war bei allen Aspekten signifikant. Über 95 % der Teilnehmenden wünschten eine mindestens jährliche Wiederholung des Trainings. Diskussion Das iSRST führt aus Teilnehmendensicht zu einem relevanten subjektiven Wissenszuwachs hinsichtlich CRM, steigert das Verständnis für die Bedeutung dieser Prinzipien und hat somit das Potenzial, die Kommunikation und Handlungsabläufe im chirurgischen Schockraum zu verbessern.
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