Including dental health providers in human papillomavirus (HPV) vaccination could reduce rising rates in HPV-associated oropharyngeal cancer (HPV-OPC). This study assessed Utah dentists' perspectives on providing HPV vaccination education and services in the dental setting. A cross-sectional, 70-item selfadministered survey was conducted among a convenience sample of N = 203 practicing Utah dentists. Statistical analyses included Chi Square tests of independence, scaled scores and Cronbach's alpha coefficients. Majority of Utah dentists surveyed perceived that discussing the link between HPV and OPC and recommending the HPV vaccine is within their scope of practice, but not administration of the HPV vaccine. Dentists with >10 minutes of patient education per week were less likely to be concerned about the cultural, social norms or religious ideology of discussing HPV with their patients (p = .024). Rural dentists were more concerned about the safety and liability of the HPV vaccine (p = .011). Good internal consistency was observed survey items regarding barriers and willing to engage in HPV vaccination practices. Dental providers were interested in HPV training and patient education brochures as strategies, but less interested in administering the HPV vaccine. Dental associations support dentists' engagement in HPV education and HPV-OPC prevention. This is the first study in Utah to examine dentists' perspectives on HPV vaccination. Findings have implications for program planning, intervention development, and future research.
PGE2 und DHK-PGF2α wurden hinsichtlich ihres perioperativen Ver-haltens im peripheren Blut bei verschiedenen chirurgischen Eingriffen untersucht. Die Messung der Prostaglandine erfolgte nach Methanol-und Ätherextraktion mittels Radioimmunoassay. Die üblichen Quali-tätskriterien wurden bestimmt. Die Probenabnahmen erfolgten bei 39 Probanden präoperativ und 2 Wochen postoperativ. PGE2 und DHK-PGF2α waren bei 8 Bronchial-karzinompatienten signifikant präoperativ gegenüber Normalpersonen erhöht; postoperativ nahmen die Konzentrationen ab. Sie waren bei DHK-PGF2α 2 Wochen später noch mäßig erhöht, bei PGE2 normali-siert. 9 Tuberkulosekranke, die sich einer Lungenresektion unter -ziehen mußten, zeigten pr-ä und postoperative Normalwerte, ebenso 8 Patienten, bei denen wegen gutartiger Lungenprozesse reseziert wer-den mußte. Durch perioperative Messungen in zentralvenösem Blut konnte bei 4 Bronchialkarzinompatienten gezeigt werden, daß die Normalisierung der PGE2- und DHK-PGF2α -Spiegel weitgehend in der ersten Stunde nach Ligatur des letzten den Tumor drainierenden Gefäßes erfolgt. Perioperative Messungen bei 3 TBC-Patienten erga-ben keine signifikanten Veränderungen. Nach Diskussion methodischer Fragen wird insbesondere auf die Be-deutung der Verläufe von Prostaglandinkonzentrationsschwankungen hingewiesen. Mögliche klinische Konsequenzen können erst nach Langzeitkontrollen gewertet werden.
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