An aerosol foam formulation of a once-daily, fixed-dose combination of a synthetic vitamin D3 analog/synthetic corticosteroid (calcipotriol [Cal] 50 µg/g and betamethasone dipropionate [BD] 0.5 mg/g) has recently been introduced for the topical treatment of plaque psoriasis in adults. Data from several sources – randomized controlled trials, case reports (as highlighted in this review), and real-world evidence (RWE) – underscore the considerable and rapid clinical response, effectiveness, and favorable safety and tolerability of Cal/BD aerosol foam in mild-to-moderate psoriatic patients previously treated with class 3 or 4 topical corticosteroids, in patients unsatisfied with ongoing phototherapy in combination with topical therapy and in patients with moderate-to-severe psoriasis. In addition, our case series, considered together with other RWE, highlights that Cal/BD aerosol foam is more effective and with greater levels of patient preference and acceptability than comparator preparations. Thus, Cal/BD aerosol foam offers several treatment advantages, including relief of itch, and is an appropriate first-line topical therapy for consideration in patients with psoriasis of any severity.
Background: The aim of this study was to verify the validity of clinical history and oral provocation challenges of patients with NSAID hypersensitivity and to identify safe alternatives. The COX-2 inhibitor etoricoxib, in particular, was studied. Patients and methods: In all, 104 patients with confirmed diagnoses of NSAID hypersensitivity treated at the Department of Dermatology, Frankfurt University Hospital, Germany between 2004 and 2012 were retrospectively studied. Results: The medical history and hypersensitivity symptoms during oral provocation testing (OPT) largely coincided and were mostly mild to moderate. Acetylsalicylic acid (ASA) was the most frequent trigger both anamnestically (27.9 %) and during OPT (47.8 %). Etoricoxib caused the fewest reactions during OPT (4.2 %). Acetaminophen led to reactions in only 6.7 % of the cases studied although it was named more often in clinical histories (14 %). Conclusions: OPT should be the aim whenever possible as most symptoms are mild to moderate. To distinguish between selective and cross-hypersensitivity reactions, ASA should be part of the test protocol. Furthermore, the findings of this study indicate that etoricoxib and acetaminophen are safe treatment alternatives in case of NSAID hypersensitivity. However, these drugs should not be administered without prior OPT in an inpatient setting, as severe symptoms can occur.
Hintergrund: Unsere Studie zielte darauf ab, die Validität von klinischer Anamnese und oraler Provokation bei Patienten mit Überempfindlichkeitsreaktionen auf nichtsteroidale Antiphlogistika (NSAID, non-steroidal anti-inflammatory drugs) zu überprüfen und sichere Alternativen zu identifizieren. Insbesondere wurde dabei der COX-2-Inhibitor Etoricoxib mit untersucht. Patienten und Methoden: Insgesamt wurden in diese retrospektive Studie 104 Patientinnen und Patienten mit bestätigter Überempfindlichkeit auf NSAID einbezogen. Sie wurden in den Jahren 2004 bis 2012 in der Klinik für Dermatologie, Venerologie und Allergologie am Universitätsklinikum Frankfurt behandelt.Ergebnisse: Die Angaben aus der Anamnese und die im oralen Provokationstest (OPT) aufgetretenen Symptome stimmten weitgehend überein und waren meist leicht bis mäßig ausgeprägt. Der häufigste Auslöser für Symptome war Acetylsalicylsäure (ASS), und zwar sowohl anamnestisch (27,9 %) als auch im OPT (47,8 %). Etoricoxib löste im OPT die wenigsten Reaktionen aus (4,2 %). Paracetamol führte nur in 6,7 % der untersuchten Fälle zu OPT-Reaktionen, obwohl es anamnestisch öfter genannt wurde (14 %).Schlussfolgerungen: Wann immer möglich, sollte ein OPT durchgeführt werden, da die zu erwartenden Symptome meist nur leicht bis mäßig auftreten. Zur Unterscheidung zwischen selektiven und kreuzreaktiven Überempfindlichkeitsreaktionen sollte ASS immer Teil des Testprotokolls sein. Die Ergebnisse dieser Studie deuten auch darauf hin, dass Etoricoxib und Paracetamol bei einer Überempfindlichkeit auf NSAID als sichere Alternativen in Frage kommen. Allerdings sollten auch diese Medikamente nicht eingesetzt werden, ohne dass vorher ein OPT unter stationären Bedingungen durchgeführt wurde, denn schwere Symptome sind möglich.
scite is a Brooklyn-based organization that helps researchers better discover and understand research articles through Smart Citations–citations that display the context of the citation and describe whether the article provides supporting or contrasting evidence. scite is used by students and researchers from around the world and is funded in part by the National Science Foundation and the National Institute on Drug Abuse of the National Institutes of Health.
customersupport@researchsolutions.com
10624 S. Eastern Ave., Ste. A-614
Henderson, NV 89052, USA
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.
Copyright © 2025 scite LLC. All rights reserved.
Made with 💙 for researchers
Part of the Research Solutions Family.