IntroductionWe report a case highlighting the multidisciplinary management of a giant pleomorphic adenoma of the parotid gland that showed rapid growth in the third trimester of pregnancy.Case presentationA 43-year-old Caucasian woman presented in her 32nd week of gestation with a tumor of the parotid gland. Ultrasonography of her neck showed a parotid lesion of 40 × 30 × 27.5 mm. A follow-up magnetic resonance imaging scan of the neck four weeks later revealed that the tumor had grown to 70 × 60 × 60 mm, reaching the parapharyngeal space with marked obstruction of the oropharynx of about 50%. After discussing the case with our multidisciplinary tumor board and the gynecologists it was decided to deliver the baby by caesarean section in the 38th week of gestation, and then to perform a surgical resection of the tumor.ConclusionIndications for early surgical intervention of similar cases should be discussed on an individual patient basis in a multidisciplinary setting.
Einführung: Für eine optimale Eizellreifung ist eine ausreichende Vaskularisierung im Ovar wichtig. Durch Sekretion des vaskulären endothelialen Wachstumsfaktors VEGF fördern Granulosazellen das Auswachsen von Blutgefäßen. Außerdem reduzieren sie parakrin die Produktion des VEGF-Antagonisten sVEGFR-1 (löslicher VEGF-Rezeptor 1) in Endothelzellen. In der gegenwär-tigen Studie wurde der Einfluss des Rauchens auf die sVEGFR-1-Konzentration in der menschlichen Follikelflüssigkeit und auf die parakrine Aktivität der Granulosazellen untersucht. Material und Methoden: Die Follikelflüssigkeiten wurden 50 Raucherinnen und 50 Nichtraucherinnen, die sich einer In-vitro-Fertilisation unterzogen, während der Eizellgewinnung entnommen. Die Follikelflüssigkeiten wurden entweder direkt für die sVEGFR-1-Bestimmung verwendet oder Endothelzellkulturen zugesetzt und die Konzentration des löslichen Rezeptors nach vier Tagen im Kulturüberstand ermittelt. Ergebnisse: In dieser Studie konnte gezeigt werden, dass Raucherinnen eine deutlich höhere Konzentration an löslichem VEGF-Rezeptor 1 in ihrer Follikelflüssigkeit aufweisen als Nichtraucherinnen (499,6 ± 77,7 pg/ml versus 159,2 ± 29,8 pg/ml). Zudem hat die Follikelflüssigkeit von Raucherinnen einen signifikant geringeren hemmenden Effekt auf die Produktion von sVEGFR-1 in Endothelzellen als die von Nichtraucherinnen (1174,1 ± 93,8 pg/ml im Vergleich zu 794,2 ± 70,1 pg/ml). Schlussfolgerung: Die höhere Konzentration an AbstractObjective: An adequate vascularization in the ovary is important for optimal oocyte maturation. By secreting vascular endothelial growth factor (VEGF) granulosa cells promote blood vessel growth. In addition, they paracrinely reduce the production of VEGF antagonist sVEGFR-1 (soluble VEGF receptor 1) in endothelial cells. In the present study we examined the influence of smoking on the sVEGFR-1 concentration in human follicular fluid and on the paracrine activity of granulosa cells. Material and Methods: Follicular fluid samples were obtained during oocyte retrieval from 50 smoking and 50 non-smoking women undergoing in-vitro fertilization treatment. Follicular fluids were used either directly for sVEGFR-1 quantification or added to endothelial cell cultures to determine the soluble receptor concentration in culture supernatant after four days' incubation. Results: In this study we were able to show that smokers have a distinctly higher concentration of soluble VEGF receptor 1 in follicular fluid than non-smokers (499.6 ± 77.7 pg/ml versus 159.2 ± 29.8 pg/ ml). Also, follicular fluid of smoking women shows a significantly less inhibiting effect on endothelial sVEGFR-1 production than of non-smoking women (1174.1 ± 93.8 pg/ml compared to 794.2 ± 70.1 pg/ml). Conclusion: A higher concentration of sVEGFR-1 indicates decreased angiogenic activity in follicles of smokers which may result in reduced blood circulation during follicular growth and thus impaired oocyte maturation by malnutrition. Originalarbeit 63Institutsangaben
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