BackgroundAtrial fibrillation is associated with higher mortality. Identification of causes of death and contemporary risk factors for all‐cause mortality may guide interventions.Methods and ResultsIn the Rivaroxaban Once Daily Oral Direct Factor Xa Inhibition Compared with Vitamin K Antagonism for Prevention of Stroke and Embolism Trial in Atrial Fibrillation (ROCKET AF) study, patients with nonvalvular atrial fibrillation were randomized to rivaroxaban or dose‐adjusted warfarin. Cox proportional hazards regression with backward elimination identified factors at randomization that were independently associated with all‐cause mortality in the 14 171 participants in the intention‐to‐treat population. The median age was 73 years, and the mean CHADS 2 score was 3.5. Over 1.9 years of median follow‐up, 1214 (8.6%) patients died. Kaplan–Meier mortality rates were 4.2% at 1 year and 8.9% at 2 years. The majority of classified deaths (1081) were cardiovascular (72%), whereas only 6% were nonhemorrhagic stroke or systemic embolism. No significant difference in all‐cause mortality was observed between the rivaroxaban and warfarin arms (P=0.15). Heart failure (hazard ratio 1.51, 95% CI 1.33–1.70, P<0.0001) and age ≥75 years (hazard ratio 1.69, 95% CI 1.51–1.90, P<0.0001) were associated with higher all‐cause mortality. Multiple additional characteristics were independently associated with higher mortality, with decreasing creatinine clearance, chronic obstructive pulmonary disease, male sex, peripheral vascular disease, and diabetes being among the most strongly associated (model C‐index 0.677).ConclusionsIn a large population of patients anticoagulated for nonvalvular atrial fibrillation, ≈7 in 10 deaths were cardiovascular, whereas <1 in 10 deaths were caused by nonhemorrhagic stroke or systemic embolism. Optimal prevention and treatment of heart failure, renal impairment, chronic obstructive pulmonary disease, and diabetes may improve survival.Clinical Trial Registration URL: https://www.clinicaltrials.gov/. Unique identifier: NCT00403767.
Der vorliegenden VerSffentlichung war ursprfinglieh die Aufgabe gestellt, die Angaben einer Arbeit Rosenburgsl), die dahin lauteten~ daf~ die Brustdrfise an den eyklisehen Vorg~ngen innerhalb des weibliehen Organismus in morphologiseh kenntlicher Form beteiligt ist, einer Nachprfifung zu unterziehen. Die Zusammensetzung des ffir den genannten Zweek zur Verftigung stehenden Sektionsmaterials maehte eine endgtiltige LSsung dieses Problems unmSglieh. Nur wenige der obduzierten weiblichen Leichen wiesen in der Vorgeschichte einen ungestSrten Menstruationsablauf ffir die letzte Zeit ihres Lebens auf. Eine Tatsaehe, die wenig iiberrasehen konnte, da die hemmende Wirkung schwerer Allgemeinerkrankungen auf eine normale Gestaltung des Ovulationszyklus bek~nnt genug ist. Die Ergebnisse, die unter diesen Verh~ltnissen erreicht werden konnten, liefern vor allem ein Beitr~g zur Kenntnis der t~fickbildungsvorh~nge. Doeh wird sieh zeigen, dal~ sie aueh ftir die Lehre yon dem menstruellen Zyklus der Brustdrfise yon erheblieher Bedeutung sind. Weiterhin wurde ~ber auch eine gewisse Anzahl yon Fgllen beobaehtet, in denen eine StSrung des Menstru~tionsablaufs in den letzten Monaten vor dem Tode nicht vorlag. In seiner eingangs erw~hnten Arbeit verfo]gt Rosenburg den Lobulus der nicht milehenden Drfisen in den versehiedenen Abschnitten des menstruellen Zyklus. Er findet, dag die ,,Aeini" im Pr~menstruum in Abh~ngigkeit vom Corp. lut. dutch einen gewaltigen Waehstumsvorgang aus den Milehg~ngen gebildet werden und in diesen Zeitabschnitt den H6hepunkt ihrer Ausbildung erreiehen. Im Menstruum und Postmenstruum stellt er eine allmghliche Rfiekbildung der L~ppchen lest, bis diese im Interval1 vOllig geschwunden sind. Es wird sieh sparer zeigen, dab wir auf Grund unseres Materials zu anderen Ergebnissen kommen. Es soll aber bereits hier an Hand einer tabe]larisehen Ubersieh~ fiber das Rosenburgsche Material versueht werden, Aufschluf~ dariiber zu ge-Virchows Archly. Bd. 256. 21 322 H. winnen, welche eben genanntc Meinung zu vertre~en. Tabelle l. Tabellarische t/bersicht i~ber das Material J~osenburgs.
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