Melatonin is a hormone, which is mainly produced by the pineal gland, a vestigial eye. Rather than the rods and cones, it is a newly discovered subgroup of photosensitive retinal ganglion cells, which is responsible for mediating the light-dark cycles, thus regulating melatonin's secretion. One of the correlates of the circadian rhythm of melatonin release is the habitual sleep pattern. Patients with circadian rhythm sleep disorders, including some blind patients with no light-induced suppression of melatonin, benefit from melatonin treatment. Melatonin is synthesized in the retina, lens, ciliary body as well as other parts of the body. In this review, we discuss the physiological roles of melatonin in the eye, as well as the potential therapeutic avenues currently under study.
SUMMARY Computed tomography (CT) of the brains of 70 children with permanent cortical visual impairment (CVI) and of 25 children who recovered from their cortical visual loss were analysed and the findings were correlated with clinical signs and symptoms. The 70 children with CVI were divided into groups depending on the known or suspected pathophysiology of CVI. Asphyxia caused permanent CVI in 34 children, of whom 16 were preterm, 17 were term and one lost vision later in life. Congenital brain malformations were the second largest group, followed by trauma, infections and shunt failure. 25 children recovered their visual acuities, but six of them were left with homonymous hemianopia. The results identified various clinical characteristics of the groups. CT scanning was helpful in understanding the pathophysiology of CVI, and provided useful information for the prognosis of visual recovery. RéSUMé Scanner cérébral d'enfants avec troubles visuels corticaux Les tomodensitométries (CT) des cerveaux de 70 enfants présentant des troubles visuels corticaux permanents (CVI) et de 25 enfants ayant récupéré leur perte visuelle corticale ont été étudiées et les données corrélées avec les signes cliniques et les symptômes. Les 70 enfants avec CVI ont été diffusés en deux groupes en fonction d'une physiopathologie de CVI connue ou suspectée. L'asphyxie provoquait des CVI permanents chez 34 enfants dont 16 prématurés, 17 nés à terme et un ayant perdu la vision plus tardivement au cours de la vie. Les manifestations congénitales cérébrales constituaient le second groupe le plus étendu suivi par le traumatisme, l'infection et l'échec de valve. 25 enfants récupérent leur acuité visuelle mais une hémianopsie homonyme persista chez six d'entre eux. Les résultats permettent d'isoler des caractéristiques cliniques des groupes variés. Le scanner CT fut utile dans la compréhension de la physiopathologie des CVI et fournit des renseignements utiles pour le pronostic de la récupération visuelle. ZUSAMMENFASSUNG Komputertomographie des Gehirns bei Kindern mit kortikaler Sehstòrung Die Komputertomogramme (CT) des Gehirns von 70 Kindern mit permanenter kortikaler Sehstörung (CVI) und 25 Kindern, die einen kortikalen Sehverlust hatten, wurden analysiert und die Ergebnisse wurden mit klinischen Befunden und Symptomen korreliert. Die 70 Kinder mit CVI wurden entsprechend der bekannten oder vermuteten Pathophysiologie der CVI in Gruppen eingeteilt. Bei 34 Kindern wurde die CVI durch Asphyxie verursacht, davon waren 16 Frühgeborene, 17 am Termin geboren und eins verlor das Sehvermögen erst später. Die zweitgröβte Gruppe bildeten die kongenitalen Hirnmiβbildungen, gefolgt von Traumen, Infektionen und Ventilkomplikationen. 25 Kinder erlangten ihre Sehkraft wieder, aber sechs behielten eine homonyme Hemianopsie. Die Untersuchungsergebnisse deckten verschiedene klinische Charakteristika bei den Gruppen auf. Die CT‐Untersuchungen waren für das Verständnis der Pathophysiologie von Bedeutung und erbrachten verwertbare Informationen für die Prognose ...
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