Zusammenfassung Vorbeugung von Fertilitätsstörungen durch frühzeitige Diagnostik und Behandlung der Varikocele bei Schülern und Studenten 4,067 Schüler und Studenten (12 ‐ 15 Jahre) wurden auf das Vorhandensein einer linksseitigen Varikozele untersucht. Mit dem Einsetzen der Pubertät steigt die Häufigkeit von Varikozelen stufenweise an und bleibt danach konstant. In der gesamten Gruppe liegt die Frequenz bei 14.7%. Nur die Gruppen mit Varikozelen zweiten und dritten Grades können als “Risikogruppe” bezeichnet werden in Bezug auf eine spätere Unfruchtbarkeit; letztere wurde bei 5.3% aller Fälle beobachtet. Allerdings entstehen schon bei einem Crittel der Jugendlichen mit einer Varikozele zweiten Grades und bei fast alien mit einer Varikozele dritten Grades anatomische Veränderungen (Volumen und Konsistenz) an den Hoden während der Pubertät. Um einer eventuellen späteren Unfruchtbarkeit vorzubeugen, kann ein operativer Eingriff erwogen werden; jedoch muß man die psychologischen Reaktionen in diesem Alter mit besonderer Aufmerksamkeit berücksichtigen. Ein Eingriff im jugendlichen Alter zur Vorbeugung einer „möglichen” späteren Unfruchtbarkeit kann eine psychogene Impotenz auslösen. Resumen Prevención de alteraciones de la fertilidad mediante detectión y tratamiento del varicocele en la edad escolar Se examinaron 4.067 estudiantes entre 12 y 15 años para ver si tenian varicocele izquierdo. Con el inicio de la pubertad la incidencia del varicocele aumenta gradualmente hasta que se completa la pubertad. Después de la — adolescencia la incidencia de varicocele permanece constante. Para el grupo completo la incidencia de varicocele al‐canzó el 14′7%. Puesto que solo los grupos con varicocele grados II o III, deben ser considerados como “grupos — riesgo”, en cuanto concierne a una infertilidad posterior, podemos establecer que el 5′3% de todos los estudiantes — pertenecen a este grupo. Por tanto un tercio de los sujetos con varicocele grado II y casi todos los sujetos con varicocele grado III, ya presentan en la adolescencia una influencia anatómica sobre el testicu‐lo (volumen y/o consistencia). Puede considerarse la prevención de una posible alteration posterior de la fertilidad, mediante tratamiento quirúrgico del varicocele, pero es necesario una cuidadosa atención por la reactión psicológica a esta — edad. La prevención en la adolescencia de una posible alteratión de la fertilidad en la edad adulta tiene el ries go de provocar reacciones psicológicas de inferioridad sexual y genital.
Background/Objective: Performances on spatial decision eye-tracking tasks are known to be impaired in patients with moderate Alzheimer's disease (AD), but the clinical relevance of this deficit during earlier stages of AD remains unclear. Methods: This study recruited patients with amnestic mild cognitive impairment (aMCI, prodromal AD), patients with mild AD, and age-matched controls from three French memory clinics. Participants' ability to make spatial judgments and decisions was assessed with an eye-tracking system, and cognitive performance on conventional neuropsychological tests was evaluated. Results: We enrolled 26 controls, 25 aMCI patients (median Mini-Mental State Exam [MMSE] 26), and 23 mild-AD patients (median MMSE 23). Patients with mild AD had higher error rates on the spatial decision task than aMCI patients and controls (32.4% versus 23.5%; p < 0.01 and 32.4% versus 22.2%; p < 0.05, respectively), but there were no differences among the groups in anticipation rate or the percentage of express saccades. Additionally, error rates on the spatial decision task were inversely correlated with performance on visual memory tests (immediate and delayed recall on the DMS-48: r =-0.44, p = 0.0019 and r =-0.43, p = 0.0020, respectively), semantic fluency (r =-0.44, p = 0.0016), and global cognition (MMSE: r =-0.44, p = 0.0019). Performance on the spatial decision task was not correlated with anti-saccades, processing speed, or attentional performance. Conclusions: Patients with mild AD made more errors on a spatial decision task than aMCI patients and controls. We hypothesize that impaired visuospatial judgment may explain these results and distinguish aMCI patients from mild AD patients.
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