Summary Background and objective Pityriasis rosea (PR), a common skin disease in young adults, may adversely affects the course of pregnancy and the unborn child. Patients and methods Data from forty‐six pregnant women with PR seen in the dermatological university clinic between 2003 and 2018 were analyzed and compared with patient data (n = 53) from previously published studies to determine the incidence and risk factors for an unfavorable pregnancy outcome after PR infection. Results Unfavorable pregnancy outcomes (defined as miscarriage, preterm delivery before week 37 of gestation, or birth weight < 2,500 g) were significantly less frequent in our study population than in a pooled cohort obtained from previously published studies (10.9 % vs. 39.6 %; P = 0.0012). Analysis of pooled data from our study and from previous studies revealed that the week of pregnancy at onset of PR was inversely associated with an unfavorable outcome (odds ratio [OR] = 0.937; 95 % CI 0.883 to 0.993). In addition, duration of PR (OR = 1.432; 95 % CI 1.129 to 1.827), additional extracutaneous symptoms (OR = 4.112; 95 % CI 1.580 to 10.23), and widespread rash distribution (OR 5.203, 95 % CI 1.702 to 14.89) were directly associated with unfavorable outcome. Conclusion In most cases, PR does not influence pregnancy or birth outcomes.
Hintergrund und Zielsetzung: Pityriasis rosea (PR), eine häufige Hauterkrankung bei jungen Erwachsenen, kann den Verlauf der Schwangerschaft und das ungeborene Kind nachteilig beeinträchtigen. Patienten und Methodik: Sechsundvierzig schwangere Frauen mit PR, die zwischen 2003 und 2018 an der dermatologischen Universität vorstellig waren, wurden analysiert und die Daten mit Patientendaten aus früher veröffentlichten Studien (n = 53) verglichen, um die Inzidenz und die Risikofaktoren für einen ungünstigen Schwangerschaftsausgang nach einer PR-Infektion zu bestimmen.Ergebnisse: Ungünstige Schwangerschaftsausgänge (definiert als Fehlgeburt, Frühgeburt vor der 37. Schwangerschaftswoche oder Geburtsgewicht < 2500 g) waren in unserer Studienpopulation signifikant seltener als in der gepoolten Kohorte aus zuvor veröffentlichten Studien (10,9 % gegenüber 39,6 %; P = 0,0012). Die Analyse der gepoolten Daten aus unserer und früheren Studien ergab, dass die Schwangerschaftswoche bei Beginn der PR invers mit einem ungünstigen Ausgang assoziiert war (Odds Ratio [OR] = 0,937; 95 %-KI 0,883 bis 0,993). Darüber hinaus waren die Dauer der PR
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