Osteomalacia is a bone disease caused by impaired skeletal mineralization. Vitamin D dependent types have to be distinguished from hypophosphatemic forms. Typical signs and symptoms include diffuse bone pain, muscle weakness and fragility fractures. The fracture pattern in osteomalacia is typically different from that of osteoporosis. Fragility fractures of the pelvis, sacrum, distal parts of the foot, proximal tibia and ribs are indicators for osteomalacia, whereas femoral neck and vertebral fractures (wedged vertebra, fish vertebra, vertebra plana and cover plate impression fractures) are typical for osteoporosis. Unspecific clinical features may be the reason for a delayed diagnosis. The correct classification of the complaint is dependent on the knowledge of the pathophysiology of osteomalacia and performance of additional bone-specific examinations. Determination of specific laboratory parameters should follow a rational algorithm, supplemented by imaging methods and a bone biopsy.
For the evaluation of Morbus Menière non-invasive electrocochleography showed good results using a tympanic canal electrode with 1 and 2 kHz tone bursts. Yet in unclear cases transtympanic electrocochleography should be preferred.
Die akute myeloische Leukämie (AML) ist eine maligne Krankheit der hämatopoetischen Zellen mit Proliferation maligner Leukozyten und Destruktion des Knochenmarks, die bei nicht adäquater Behandlung fatale Verläufe annehmen kann (1). Die Inzidenz der AML liegt bei 3,4/100'000 Einwohnern (2), über die letzten Jahrzehnte ansteigend und tritt gehäuft im Alter auf, insbesondere ab dem 65. Lebensjahr (3). Die Symptome sind initial meist unspezifisch und sind oft Ausdruck der Anämie (Abgeschlagenheit, Blässe), der Neutropenie (Infekte, Mykosen) oder der Thrombozytopenie (Petechien, Ekchymosen, Hämorrhagien). Extramedulläre Manifestationen (Hautinfiltrate, Meningeosis leukaemica, Hyperplasie der Gingiva oder Infiltration von Milz und Leber) kommen gehäuft bei einer myelomonozytär/monoblastär differenzierten AML vor (4).
Die akute myeloische Leukämie (AML) ist eine maligne Krankheit der hämatopoetischen Zellen mit Proliferation maligner Leukozyten und Destruktion des Knochenmarks, die bei nicht adäquater Behandlung fatale Verläufe annehmen kann (1). Die Inzidenz der AML liegt bei 3,4/100'000 Einwohnern (2), über die letzten Jahrzehnte ansteigend und tritt gehäuft im Alter auf, insbesondere ab dem 65. Lebensjahr (3). Die Symptome sind initial meist unspezifisch und sind oft Ausdruck der Anämie (Abgeschlagenheit, Blässe), der Neutropenie (Infekte, Mykosen) oder der Thrombozytopenie (Petechien, Ekchymosen, Hämorrhagien). Extramedulläre Manifestationen (Hautinfiltrate, Meningeosis leukaemica, Hyperplasie der Gingiva oder Infiltration von Milz und Leber) kommen gehäuft bei einer myelomonozytär/monoblastär differenzierten AML vor (4).
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