Abstract. radiation therapy is a major therapeutic modality in the management of cancer patients. Over 60% of these patients receive radiotherapy at some point during their course of treatment and over 90% will develop skin reactions after therapy. problematic wound healing in radiation-damaged tissue constitutes a major surgical difficulty and despite all efforts, irradiated skin remains a therapeutic challenge. this review provides an overview of the fundamental principles of radiation therapy with regards to the wound healing in normal and irradiated skin. Furthermore, it presents techniques that describe how to prevent and manage skin side effects as well as prospects that may improve cutaneous wound repair in general and in irradiated skin.
Abstract. Wound healing is a very complex process of interactions between different cells, growth factors, blood elements and extracellular matrix. Keloids represent one of the possible complications in the fundamental process of cutaneous wound repair. despite all efforts, keloids remain a therapeutic challenge since no treatment is as yet considered 100% effective. Growth factors, discovered in the late 1970s, have been shown to influence dermal regeneration. However, the exogenous application of growth factors to chronic wounds has not proven to be effective in healing them. additionally, genetic analysis has not revealed any single gene that might cause keloids; as such, classic gene therapy is not a feasible option for the treatment of keloids. a new approach is so-called somatic gene therapy. This review provides an overview of the fundamentals of wound healing and of keloids, and presents new possibilities that may improve cutaneous wound repair.
OBJECTIVES: 1) Evaluate the evidence for the role of local immunity in the nose and paranasal sinuses; specifically addressing patients who have symptoms consistent with allergic rhinitis but do not test positive systemically with skin testing and/or assessment of specific IgE. 2) Examine the relationships between local immunity in patients with systemically confirmed allergic rhinitis and in patients in whom local inflammation is present in the absence of systemic markers. METHODS: Systematic review of MEDLINE (via PubMed) and the Cochrane central register of controlled trials for local immunity and allergic rhinitis performed through March 2009 according to the a priori protocol recommended by Rosenfeld (1996). Search terms for innate immunity, and local immunity, were combined with search terms for allergy, allergic rhinitis, paranasal sinuses, and nasal mucosa. PubMed results were limited to adult, English-language studies. RESULTS: The MEDLINE search yielded 387 studies; the Cochrane search yielded over 4,000 articles. Preliminary review indicated that at least seven studies met inclusion criteria. Years of publication ranged from 1975 to 2008. Sample sizes ranged from 14 to 110 patients with an average of 44 patients. Systemic allergy tests included intradermal testing (3/7), prick/ puncture testing (5/7), and in vitro testing (2/7). CONCLUSIONS: There is a body of evidence to support the role of local immune responsivity in patients with signs and symptoms of allergic rhinitis but with negative systemic testing of allergic sensitivities. These studies suggest that localized immune mediators may play a role in the absence of systemic immune response. Quality of life in allergic and non-allergic rhinitis Sarah Koepp, PA-C, MPAS (presenter);
AnamneseEin 69-jähriger Mann stellte sich wegen einer seit mehreren Wochen zunehmenden, nicht druckdolenten Schwellung im Bereich der Zunge in der Ambulanz der Hals-Nasen-Ohren-Abteilung der Dr.-Horst Schmidt-Klinik in Wiesbaden vor. Anamnestisch waren eine langjährige arterielle Hypertonie und ein vor 8 Jahren aufgetretener Apoplex bekannt. Als bisher einziger Eingriff wurde eine in der Kindheit durchgeführte Tonsillektomie genannt. Klinischer BefundIn der HNO-ärztlichen Spiegeluntersuchung wurde eine 3-4 cm große, zwischen dem rechten Zungenrand und dem Mundboden gelegene Schwellung der Zunge abgegrenzt. Es wurde ein weiches, maximal 2,8 × 2,5 × 2,2 cm messendes Gewebeexzidat entnommen und zur pathologisch-anatomischen Begutachtung überstellt. Der Tumor erwies sich als gelber, weicher Knoten mit einem Durchmesser von 2 cm mit anhängenden Anteilen von Schleimhaut. Eine Invasion der darüberliegenden Schleimhautoberfläche durch den Tumor war makroskopisch nicht zu erkennen. MagnetresonanztomographieBei der auswärtig durchgeführten prä-operativen Magnetresonanztomographie (MRT) konnte in der T1-und T2-gewichteten Darstellung eine 1,8 cm durchmessende Raumforderung abgegrenzt werden, die in allen Gewichtungen einen signalintensen Charakter bei einer homogenen Signalverteilung aufwies. Eine lokale Infiltration lag nicht vor. Die Lymphknoten der Umgebung zeigten ein unauffälliges Signalmuster und waren nicht vergrößert. Das errechnete Dichtemuster sprach für ein Lipom oder differenzialdiagnostisch für eine Dermoidzyste (. Abb. 1a,b). Abb. 1 8 MRT-Untersuchung präoperativ. Darstellung des Tumors (Pfeil) a in der horizontalen und b in der sagittalenEbene Redaktion T.E. Reichert, Regensburg 36 | Der MKG-Chirurg 1 · 2012 Bild und Fall » Diagnose: Spindelzelliges Lipom des Rachen-Raums Histologie Histologisch stellte sich die Schwellung als Fettgewebetumor mit kapselartiger Begrenzung dar (. Abb. 2). Die teilweise Zeichen von Traumatisierung aufweisenden Adipozyten hatten abschnittsweise eine spindelzellige Morphologie (. Abb. 3a). Nukleäre Atypien waren nicht feststellbar. Parallele, mit Astrablau gefärbte Schnitte wiesen eine myxoide Matrix auf (. Abb. 3b). Das vermehrte Bindegewebe zwischen den dicht gepackten Formationen von Adipozyten enthielt zahlreiche unpolare spindelför-mige Zellen. Die spindelzelligen Anteile des Tumors reagierten mit CD34 positiv (. Abb. 3c). In parallelen, mit dem Proliferationsmarker MIB-1 gefärbten Schnittebenen wiesen die spindelzelligen Elemente eine geringe nukleäre Aktivität auf (< 1%). Therapie und Verlauf Eine korrekt gestellte Diagnose ist für das weitere operative Vorgehen und die Prognose des Tumors wichtig. Bei vollstän-diger Entfernung des spindelzelligen Lipoms ist ein Rezidiv fast ausgeschlossen. Nur in vereinzelt beschriebenen Fäl-len von infiltrativ wachsenden Varianten des Tumors ist diese Sicherheit nicht gegeben [1, 3]. Im vorliegenden Fall erfolgte die Entfernung in sano. Der postoperative Verlauf war komplikationslos. Diskussion Das Lipom (WHO-Tumorhistologieschlüssel ICD-...
scite is a Brooklyn-based organization that helps researchers better discover and understand research articles through Smart Citations–citations that display the context of the citation and describe whether the article provides supporting or contrasting evidence. scite is used by students and researchers from around the world and is funded in part by the National Science Foundation and the National Institute on Drug Abuse of the National Institutes of Health.
customersupport@researchsolutions.com
10624 S. Eastern Ave., Ste. A-614
Henderson, NV 89052, USA
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.
Copyright © 2024 scite LLC. All rights reserved.
Made with 💙 for researchers
Part of the Research Solutions Family.