Serum immunoglobulins were determined in 40 Egyptian patients with schistosomiasis. In addition to the well-established elevation in total IgE, a striking imbalance in the IgG subclass levels was found: IgG3 and IgG4 levels were markedly elevated, whereas IgG2 levels were normal. The IgG4 level did not correlate with the IgG3 level, but a weak correlation between the IgG4 levels and the logarithmic value of the IgE levels was observed (r = 0.49). We determined anti-schistosome antibodies in the IgE and IgG classes and in the IgG4 subclass by a RAST-type of assay. As test antigens an adult worm antigen preparation (AWA) and a soluble egg antigen preparation (SEA) were used. IgE antibodies reacted predominantly with AWA, whereas IgG4 antibodies, especially in patients with recent infections, were directed mainly against SEA. The hypothesis is put forward that the IgG4 antibodies interfere with the effector activities of anti-schistosome anibodies, and thus inhibit complement activation and mast cell triggering.
Sperm antibodies were evaluated in serum and semen of 14 cases with bilateral congenital absence of the vas deferens, by agglutination and complement dependent tests. The level of the various immunoglobulin fractions were determined by the single radial immuno diffusion method. Sperm agglutinins were present in serum in 71% of cases and in 29% in semen. Immunoglobin (Ig) M was not detected in semen of both patient and control groups, while IgG and IgA were absent in the semen of patients.
Zusammenfassung Spermaantikörper im Serum bei Azoospermie: Diagnostische Relevanz einzelner und kombinierter Testverfahren: Agglutination, Immobilisation und cytotoxisch‐serologische Tests Die Spermaantigenität scheint eine ursächliche Rolle bei einigen Fällen männlicher Infertilität zu spielen. Ziel der vorliegenden Untersuchung ist, den diagnostischen Wert von immunologisch‐serologischen Tests bei einer ausgewählten Gruppe von Patienten mit Verschlußazoospermie und bei Patienten mit funktioneller Azoospermie zu bestimmen. 50 Patienten mit Azoospermie wurden nach den Ergebnissen einer Hodenbiopsie in 32 Verschluß‐ und 18 Nicht‐Verschluß‐Azoospermien eingeteilt. Zu den Tests gehören ein Mikro‐ und ein Makroagglutinationstest, zwei Komplementtests, ein Sperma‐Cytotoxizitätstest und ein Spermaimmobilisationstest. Von 32 Fällen einer Verschlußazoospermie waren 9 in beiden Agglutinationstests und vier weitere im Makroagglutinationstest positiv. 8 Fälle waren in beiden komplementabhängigen Tests positiv, 12 Fälle im Cytotoxizitätstest und 14 Fälle im Immobilisationstest. Von den 16 Fällen funktioneller Azoospermie zeigten sich 3 hohe Titer von Spermaantikörpern bei einem oder mehreren Tests. Von 10 Spermaproben gesunder Männer zeigten 2 Fälle einen schwach positiven Mikroagglutinationstest. Als empfindlichster Test erwies sich der Makroagglutinationstest. Bei Anwendung mehrerer Testverfahren erhöhte sich die Treffsicherheit.
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