Objective: To determine whether p53 expression and DNA ploidy were related to traditional prognostic indicators in patients with ovarian cancer. Methods: Tumour material (n = 188) was analysed regarding flow cytometric DNA ploidy and the immunohistochemical p53 expression. Pearson correlation, Fisher's exact test, Cox's regression analysis and Kaplan-Meier survival tests were used, as appropriate. Results: p53 accumulation and aneuploidy were more frequent in patients with serous histology, FIGO advanced stage, who were poorly graded, and had positive peritoneal cytology and tumour recurrence. Patient's age, stage, grade, tumour residue, positive peritoneal cytology, and overall survival rate correlated with p53 accumulation and DNA ploidy. No association of histological subtype with p53 and DNA ploidy was observed. p53 was also strongly related to DNA ploidy. p53 and DNA ploidy were found to be important determinants of recurrence in univariate analyses. Of the factors analysed, p53 was the significantly stronger independent predictor factor for tumour recurrence. Utilizing survival as the endpoint for multivariate analysis, age, grade, tumour residue, and DNA ploidy were independent prognostic indicators. Conclusions: Zusammenfassung Fragestellung: Es wurde das Verhältnis der p53-Akkumulation und DNA-Ploidie zu herkömmlichen prognostischen Indikatoren bei Patienten mit Ovarialkarzinom untersucht. Material und Methodik: Das Tumormaterial (n = 188) wurde in Bezug auf die durchflusszytometrische DNA-Ploidie und auf die immunohistochemische Akkumulation des p53-Proteins analysiert. Dementsprechend wurden die Pearson Korrelation, Fisher's Exact Test, Cox's Regressionsanalyse und die Kaplan-Meier Überlebensmethode verwendet. Ergebnisse: Die p53-Akkumulation und Aneuploidie waren häufiger bei Patienten mit seröser Histologie, einem fortgeschrittenen FIGO-Stadium mit ungünstigem Grad, und die eine positive peritoneale Zytologie und ein Wiederauftreten des Tumors aufwiesen. Das Alter der Patienten, Stadium, Grad, Resttumor, positive peritoneale Zytologie und Gesamtüberlebensrate korrelierten mit der DNA-Ploidie und der p53-Akkumulation. Es wurde keine signifikante Assoziation des histologischen Subtyps mit p53 und der DNA-Ploidie beobachtet. p53 und DNA-Ploidie waren stark korreliert. Es stellte sich in Univarianzanalyse heraus, dass p53 und DNA-Ploidie wichtige Bestimmungsfaktoren des Wiederauftretens waren. Von den analy