Periprosthetic fractures are an increasingly common complication in old, often multi-morbid patients. A contemporary therapeutic intervention and early postoperative mobilisation contribute substantially to the success of treatment. The first results in the use of the LAP as a new implant option for periprosthetic fractures of the femur, tibia and humerus are promising. Further studies are necessary to show whether our overall good results are reproducible in larger groups of patients and whether the LAP can be given a firm position in the technical repertoire for treatment of periprosthetic fractures.
Das Ellenbogengelenk besteht aus 3 Komponenten, F Humeroradialgelenk, F Humeroulnargelenk und F proximalem Radioulnargelenk. Es besitzt 2 Freiheitsgrade der Bewegung und ist durch ein kompliziertes Zusammenspiel von Kugel-, Scharnier-und Zapfengelenk gekennzeichnet. Die Gelenkkapsel ist mehrkammerig aufgebaut, die periartikuläre Weichteilbedeckung ist gering ausgeprägt [9]. Verletzungen des Ellenbogengelenks Ursachen und Häufigkeit. Verletzungen ereignen sich häufig bei Stürzen auf den Ellenbogen im Rahmen von Arbeits-und Wegeunfällen oder bei sportlicher Betätigung. 2003 wurden insgesamt 138.544 Patienten mit Verletzungen des Ellenbogens und des Unterarms stationär behandelt. Häufigkeitsgipfel finden sich vom 5.-15. und von 60.-80. Lebensjahr [18].
In case of impaired consciousness, metabolic acidosis with wide anion gap and elevated lactate levels a metformin associated lactic acidosis should be considered in diabetic patients. Taking into account the contraindications to metformin, lactic acidosis is a rare complication, however - if it occurs - fatal in 50-80%. The outcome of the surviving patients is good, once the acute stage is outlived due to immediate hemofiltration.
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