SUMMARYA report is given on a 76‐year‐old woman who suffered from apnoea for 9 hours after administration of 40 mg succinyldicholine chloride. Serological examinations showed normal protein fractions, normal acetylcholinesterase (specific ChE) activity and complete absence of SChE (non‐specific ChE) activity. Enzyme‐histochemical examinations of a liver‐biopsy specimen also failed to reveal any activity. ChE could not be detected with butyryl thiocholine or acetyl thiocholine as substrates, whereas non‐specific esterases reacted entirely normal. There was no correlation between liver function (especially albumin synthesis) and ChE activity in this case of anenzymia. The fatty infiltration of the liver is discussed as an effect of the ChE anenzymia. It became evident that even complete absence of SChE may occur without any symptoms of illness or any serious disturbances in the serum proteins. The use of depolarising relaxants and of certain other esters (as is known in the case of atypical ChE) may, however, lead to serious complications.ZUSAMMENFASSUNGEs wird über eine 76‐jährige Patientin berichtet, bei der nach 40 mg Succinylbischolinchlorid eine 9‐stündige Apnoe auftrat.Die serologischen Untersuchungen ergaben normale Eiweissfraktionen, eine normale Acetylcholinesterase‐ (spezifische ChE) und ein vollständiges Fehlen der Serumcholinesteraseaktivität (unspezifische ChE). Die enzymhistochemischen Untersuchungen nach Leberbiopsie liessen ebenfalls keinerlei Aktivität erkennen. Weder mit Butyryl‐ noch mit Acetylthiocholin als Substrat gelang ein Cholinesterasenachweis, wohingegen unspezifische Esterasen völlig normal reagierten. Das gleichsiimige Verhalten von Leberfunktion (besonders Albuminsynthese) und ChE‐Aktivität ist bei der Anenzymie nicht zu finden. Die festgestellte Leberverfettung wird als Folge der Anenzymie der ChE diskutiert.Es zeigte sich, dass auch bei völligem Fehlen der Serumcholinesterase keine manifesten Krankheitssymptome auftreten, dass aber (wie von der atypischen ChE bekannt) nach Anwendung depolarisierender Relaxantien und bestimmter anderer Ester lebensgefährliche Komplikationen auftreten können.
Depth of anaesthesia and tendency to sleep were assessed by means of electroencephalography in healthy volunteers following the administration of different intravenous anaesthetics. Graphs of sleep depth were constructed from the records. Characteristic differences were observed in the postanaesthetic course between methohexitone, thiobarbiturates, neuroleptanalgesics, and propanidid. Whereas the effects of propanidid rapidly diminished, this was not the case with the other drugs, and even after 12 hours the potentiating effect of a small quantity of alcohol was discernible after methohexitone, thiopentone and thiobutobarbitone. The results suggest that after intravenous barbiturate anaesthesia for outpatient procedures the patient should be cautioned against driving or drinking alcohol for 24 hours, but after propanidid a 2-hour period is sufficient.
SUMMARYComparative investigation of ChE activity in serum and liver parenchyma was made in more than 80 cases. The enzyme activity in the serum was determined according to the method of Kalow; in the liver cells, the method of Koelle and Friedenwald as modified by Gomori was used. The normal ChE activity in healthy liver was first described. Disturbed enzyme activities in pathologically altered parenchyma were then demonstrated in cases of collapse, cholestasis and cirrhosis. The investigation shows that SChE is formed by functioning liver cells. The determination of SChE is thus a valuable indicator of the condition of these cells. The reduction of the activity corresponds more or less with the extent of the liver‐cell damage.The importance of SChE determinations for the anaesthetist is emphasised:— Prolonged apnoea after a single dose of succinyldicholine may be caused by a hereditary decrease in the activity of one SChE variant. This can be specified with the dibucaine number. Prolonged apnoea after repeated doses of succinyldicholine are interpreted as being the result of reduction in the activity of the normal form of SChE in the presence of liver disease with extensive parenchymatous insufficiency, probably because the production of the carrier protein (apoferment) in the liver has become insuffient. ZUSAMMENFASSUNGVergleichende Untersuchungen über die Cholinesteraseaktivität im Serum und im Leberparenchym wurden an über 80 Fällen durchgeführt. Die Enzymaktivität im Serum wurde nach Kalow und in der Leberzelle nach der Methode von Koelle und Friedenwald in der Modinkation von Gomori bestimmt. Nach Beschreibung der normalen Cholinesteraseaktivität in der gesunden Leber wird an Hand von Beispielen (Kollapsleber, Cholostase, Lebercirrhose) die gestörte Enzymtätigkeit im pathologisch veränderten Parenchym demonstriert. Die Untersuchungen veranschaulichen die Abhängigkeit des Serumcholinesterasewertes von der Funktion der Leberzelle. Somit ist die Bestimmung der SChE ein wertvoller Hinweis auf den Zustand der Leberzellen, wobei eine Abnahme der Aktivität dem Grad der Leberzellschädigung etwa parallel verläuft.Auf die Bedeutung der Bestimmung der SChE für den Anaesthesisten wird hingewiesen: Verlängerte Apnoen nach einmaliger Gabe von Succinylbischolin können durch eine genbedingte qualitative Aktivitätsminderung einer SChE‐Variante (erfassbar durch die Dibucain‐Zahl) verursacht sein. Verlängerte Apnoen nach mehrmaligen Gaben von Succinylbischolin bei Leberkrankheiten mit ausgedehnter Parenchyminsufnziens sind als Folge einer Aktivitätsherabsetzung der normalen Form der SChE zu deuten, möglicherweise weil das Trägereiweiss des Enzyms (Apoferment) nicht mehr in der Leber im ausreichenden Masse gebildet wird.
ZUSAMMENFASSUNG Nach ein‐ und mehrmaligen Propanididnarkosen und Cremophorinjektionen wurde die Leberbelastung im Kontrollversuch an Ratten überpruft. Die Leber wurde pathologisch‐anatomisch, histochemisch auf Fett und Glykogen sowie enzymhistochemisch auf Topik und Aktivitat mehrerer Oxydoreduktasen und Hydrolasen untersucht. Die Ergebnisse wurden mit analogen Befunden nach Inhalationsnarkotika (Halothan, Methoxyfluran, Ather) Thiobarbituraten sowie nach der Kombination von Droperidol und Fentanyl* verglichen und diskutiert, Auf die Bedeutung von Propanidid fur die moderne Anaesthesie wird hingewiesen.
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