SUMMARY
Ten children with cerebral palsy (CP) were videotaped and photographed after the introduction to a functional sitting position (FSP–defined as a position in which children with CP could gain head‐, trunk‐ and foot‐control and the maximum degree of independent function when performing arm and hand movements during tasks) and again five years later. Head‐, trunk‐ and foot‐control, and arm‐and hand‐function were assessed from video‐tapes by the Sitting Assessment Scale. The eight children who had been using the l‐'SP throughout this period showed slight but significant improvement; the remaining two had deteriorated. Since all 10 children had undergone similar rehabilitation programmes, it is concluded that sitting in an FSP contributed to their improvement in the ability to use the hand and arm.
RÉSUMÉ
Un suivi de cinq tins dcar;une position assise fonctionnelle chcz des enfants IMC
Un examen video ct photographique a été effectue ehez dix enfants IMC apres la mise en place dcar;une position assise fonctionnelle (FSP définie comme une position oú les enfants IMC pouvaient acquérir un bon contrôle de la tête, du trone et des pieds, ct une fonclion indépendanle en réalisant des mouveinents des bras et des mains an cours dcar;une tâchc) et de même cinq ans plus tard. l.e contrôle de la tête, du trone et des pieds, et la fonclion des bras et des mains furent évalués a partir des bandes vidéo selon la Sitting Assesscment Scale, l.es huit enfants qui avaient utilisé la FSP tout au long de la période dcar;examen précsentefrent un progrès léger mais significant“; lcaron;etaat se deteriora pour les deux autres enfants. Puisque le programme de rééducation entrepris pour les dix enfants était identique. les auteurs concluent que la position assise en FSP contrbuc à leurs progrès dans lcar;utilisation du bras et de la main.
ZUSAMMENFASSUNG
Verlaufskontiolle einer funktioneUen Sitzposition bci Kiudern mit Cerebralparese über fünf Jalire
Zehn Kinder mit Cerebralparese (CP) wurden auf Video aufgenommen und fotografiert. nachdem sie in cine funktionelle Sitz‐position (FSP) eingefuhrt waren diese ist definicrt als eine Position, in der Kinder mil CP Kopf. Runipf und Füße unter Kontrolle haben und ein Maximum an Freiraum haben, wenn sic bei der Ausführung von Aufgaben Arm‐ und Handbewegungen machen–und dann ein zweites Mai nach fünf Jahren. Kopf‐. Rumpf‐ und Fußkontrolle. sowic Arm‐ und Handfunktion wurden anhand der Videobänder gemäß der Sitting Assessment Scale beurteilt Bei den acht Kinder, die die FSP während der gesamten Zeit beibehalten batten, zeigte sich einer leichte. aber signifikante Besserung; die beiden anderen batten sich verseltlechtert. Da alio Kinder ähnliche Rehabilitationsprogramme mit‐gemacht hatten. wird der Schluß gezogen, daß das Sitzen in einer FSP dazu beitrug, den Bewegungsfrciraum von Händen und Armen zu verbessern.
RESUMEN
Seguimiento durante cinco anyos de la sedestacion funcional en niños con parálisis infantil
Diez niños con parálisis cerebral (PC) fueron registrados en video y fotografiados ...
Surprisingly large difficulties in participation may separate those with a postnatal post-infectious aetiology from hemiplegia of other aetiologies. High degrees of additional impairments may influence participation more than the physical disability. Language skills and cultural factors influence ability to seek and gain information. A mutual process where both Swedes and immigrants know traditions of care for disabled in both places may create understanding and improved dialogue.
Cerebral infection at an early age can cause hemiplegic CP with a high frequency of associated impairments and with involvement of the non-hemiplegic side. The infectious origin probably gives rise to a more widespread brain injury.
A postnatal infectious aetiology influences function on both the hemiplegic and non-hemiplegic side. In school-age children, social skills and communication difficulties are more pronounced than motor problems. The results of this study encourage the use of methods standardized for age where force dynamics and quality of movement are assessed.
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