SummaryClinical relevance of antibody-mediated rejection (ABMR) in vascularized composite allotransplantation (VCA) has not been defined. We herein describe a novel type of donor-specific antibody (DSA) and B-cell-associated rejection in hand transplantation. In 2003, a bilateral forearm transplantation was performed on a 42-year-old male patient. In 2012, the patient presented with edematous hands and forearms without skin lesions. Punch skin biopsies revealed rejection grade Banff II. Immunohistochemical analysis identified large aggregates of CD20 + lymphocytes with an architecture resembling lymph nodes. De novo DSA was found at a high level. Steroid treatment was ineffective, but administration of rituximab resulted in complete remission of clinical symptoms, evaporation of B-cell aggregates, and disappearance of DSA. We herein report the first case of what we suggest is an ABMR in VCA occurring at 9 years after forearm transplantation. Rituximab therapy successfully reversed the event.
Paracoccidioidomycosis is a systemic mycosis that is endemic in geographical regions of Central and South America. Cases that occur in nonendemic regions of the world are imported through migration and travel. Due to the limited number of cases in Europe, most physicians are not familiar with paracoccidioidomycosis and its close clinical and histopathological resemblance to other infectious and noninfectious disease. To increase awareness of this insidious mycosis, we conducted a systematic review to summarize the evidence on cases diagnosed and reported in Europe. We searched PubMed and Embase to identify cases of paracoccidioidomycosis diagnosed in European countries. In addition, we used Scopus for citation tracking and manually screened bibliographies of relevant articles. We conducted dual abstract and full-text screening of references yielded by our searches. To identify publications published prior to 1985, we used the previously published review by Ajello et al. Overall, we identified 83 cases of paracoccidioidomycosis diagnosed in 11 European countries, published in 68 articles. Age of patients ranged from 24 to 77 years; the majority were male. Time from leaving the endemic region and first occurrence of symptoms considerably varied. Our review illustrates the challenges of considering systemic mycosis in the differential diagnosis of people returning or immigrating to Europe from endemic areas. Travel history is important for diagnostic-workup, though it might be difficult to obtain due to possible long latency period of the disease.
ZuSaMMeNfaSSuNG Hintergrund Die Coronavirus-Krankheit COVID-19 ist eine neue, sich rasch ausbreitende zoonotische Infektionskrankheit, die der Weltgesundheitsorganisation (WHO) erstmals am 31. Dezember 2019 gemeldet wurde. Da zurzeit keine wirksamen Medikamente oder Impfstoffe zur Behandlung oder Prävention von COVID-19 zur Verfügung stehen, rücken nicht-pharmakologische Public-Health-Maßnahmen zur Eindämmung der CO-VID-19 Pandemie stärker in den Fokus. Studienziele Ziel dieses Rapid Reviews war es, den Effekt von Quarantäne -alleine oder in Kombination mit weiteren Public-Health-Maßnahmen -zur Eindämmung von COVID-19 zu untersuchen. Methodik Der vorliegende Rapid Review wurde von der WHO in Auftrag gegeben. Um der Dringlichkeit der Anfrage gerecht zu werden, wurde die Methodik eines systematischen Reviews punktuell abgeändert. Die vorliegende Publikation umfasst die wichtigsten Aspekte des Rapid Reviews und wurde vom WHO Collaborating Centre an der Donau Universität Krems (Österreich) auf Deutsch übersetzt. Ergebnisse Insgesamt wurden 29 Studien eingeschlossen. Zehn Modellierungsstudien befassten sich direkt mit CO-VID-19, 15 weitere Modellierungsstudien und 4 Beobachtungsstudien lieferten indirekte Evidenz zu SARS und MERS. Die Studien zeichneten alle ein ähnliches Bild -einen Vorteil von Quarantäne. Beispielsweise schätzten Modellierungsstudien, dass durch Quarantäne von Personen, die Kontakt mit Infizierten hatten 44-81 % neuer Fälle und 31-63 % an Todesfällen verhindert werden können, im Vergleich zu keinen Maßnahmen. Zwei Studien zu SARS zeigten, dass Quarantäne effektiver war und weniger kostete, je früher sie startete. Alleinige Quarantäne von Personen, die Kontakt mit Infizierten hatten, würde aber wahrscheinlich nicht ausreichen, um den Ausbruch von COVID-19 einzudämmen. Die Kombination mit anderen Maßnahmen wie physische Distanzierung oder Schulschließungen zeigte größere Effekte als Quarantäne alleine. Bei der individuellen Quarantäne für Rückkehrende aus Risikogebieten fand der Review vergleichsweise geringe Effekte. Schlussfolgerung Die Vertrauenswürdigkeit der Evidenz ist niedrig bzw. sehr niedrig, da die einzigen Studien zu COVID-19 Dieses Dokument wurde zum persönlichen Gebrauch heruntergeladen. Vervielfältigung nur mit Zustimmung des Verlages. Online publiziert: 15.05.2020 Mayr V et al. Quarantäne alleine oder in … Gesundheitswesen Übersichtsarbeit Thieme
Household interventions for secondary prevention of domestic lead exposure in children.
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