2017
DOI: 10.1002/14651858.cd000467.pub2
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Calcium channel blockers for primary and secondary Raynaud's phenomenon

Abstract: Analysis 1.2. Comparison 1 CCBs vs placebo (generic inverse variance method), Outcome 2 Frequency of attacks (average/ week

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“…Der Effekt gegenüber Plazebo ist allerdings nicht groß. Die letzte Cochrane-Analyse datiert von 2017 [20], die eingeschlossenen Studien sind aus den 1980er-und 1990er-Jahren. Die Reduktion der Anfallsfrequenz liegt bei 10 -40 %, die Schmerzreduktion ist geringer.…”
Section: Kalziumkanalblockerunclassified
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“…Der Effekt gegenüber Plazebo ist allerdings nicht groß. Die letzte Cochrane-Analyse datiert von 2017 [20], die eingeschlossenen Studien sind aus den 1980er-und 1990er-Jahren. Die Reduktion der Anfallsfrequenz liegt bei 10 -40 %, die Schmerzreduktion ist geringer.…”
Section: Kalziumkanalblockerunclassified
“…Auch unter Gabe von Statinen wurde eine Besserung von Raynaud-Symptomen berichtet, möglicherweise im Sinne eines pleiotropen Effekts [21]. [20]. Dennoch haben sie einen nachweisbaren Effekt und sind als primäre medikamentöse Therapie empfohlen [23].…”
Section: Weitere Medikamenteunclassified
“…Serious adverse events (death or hospitalization) were not reported. 72 Use of CCBs may also be limited by hypotension. 21,69 When starting these medications, the lowest dose should be prescribed and gradually titrated every 4 weeks depending on a patient's response.…”
Section: Monitoring Of Patients With Primary Raynaud Phenomenon For Tmentioning
confidence: 99%
“…It is administered at a dose of 30-120 mg three times daily orally. Verapamil (diphenylalkylamine class of CCBs) does not possess therapeutic effect in RP patients [75][76][77]. Nifedipine is the best studied and the most often used drug from dihydropyridine class CCBs.…”
Section: Primary Rpmentioning
confidence: 99%