2013
DOI: 10.3109/17453674.2013.775045
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Computer-assisted surgery for allograft shaping in hemicortical resection

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Cited by 16 publications
(28 citation statements)
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“…Of the five local recurrences with HA, four were in foot, where the usual barriers to tumor growth are less well bounded than in more proximal parts of the extremity, and tumors arising in these areas became extracompartmental even before they are diagnosed [25]. It is worth mentioning that all four local recurrences in the foot were prior to the assistance of intraoperative navigation, which has shown advantages in complex types of resections [26][27][28], and might be a potential assistance in foot resections.…”
Section: Discussionmentioning
confidence: 96%
“…Of the five local recurrences with HA, four were in foot, where the usual barriers to tumor growth are less well bounded than in more proximal parts of the extremity, and tumors arising in these areas became extracompartmental even before they are diagnosed [25]. It is worth mentioning that all four local recurrences in the foot were prior to the assistance of intraoperative navigation, which has shown advantages in complex types of resections [26][27][28], and might be a potential assistance in foot resections.…”
Section: Discussionmentioning
confidence: 96%
“…This technique solved the problem of creating osteotomies in the allograft to match the host bone. Gerbers et al [21] reported a similar technique at the same time in four patients with hemicortical resections. They used intraoperative navigation for these complex osteotomies for bone tumor resection and the same technique to cut the allograft.…”
Section: Multiplanar or Irregular Osteotomiesmentioning
confidence: 89%
“…Daraus leitet sich die Frage ab, ob bei dieser Tumorentität eine subtotale Resektion des tumortragenden Knochensegments onkochirurgisch ausreichend ist und ob diese nach biologischer Rekonstruktion zu funktionell zufriedenstellenden Ergebnissen führt. In der Literatur existieren Berichte über hemikortikale Resektionstechniken [19,20]. Alternativ stellt die totale Resektion des betroffenen Knochenabschnitts mit anschließender tumorendoprothetischer Defektrekonstruktion ein etabliertes und bewährtes Behandlungsverfahren dar [9,11,12].…”
Section: Fallunclassified
“…Aber auch im Vergleich zu Patienten mit distalem Femurersatz zeigten sich deutlich schlechtere Werte des proximalen Tibiaersatzes in Extension (53 % schlechter) und Flexion (2% schlechter) [17]. Knochenerhaltende Resektionen mit Rekonstruktionen durch autologe und allogene Plastiken sowie Osteosynthese sind zwar beschrieben [18][19][20], werden aber insbesondere bei nachgewiesener Markraumbeteiligung kritisch diskutiert. Liu et al konnten bei 13 parossalen Osteosarkomen mit hemikortikaler Resektion und Rekonstruktion mit Autograft und Plattenosteosynthese gute Ergebnisse erzielen.…”
Section: Fallunclassified