2001
DOI: 10.1007/s003470170132
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Ergebnisse der Operation nach Hughes

Abstract: We recommend the operation method of Hughes for reconstruction of large defects of the eyelids of any reason.

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Cited by 20 publications
(9 citation statements)
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“…64.7% of our patients had minor complications such as notching of the lid margin (11/17), trichiasis (2/17), epiphora (1/17), superficial punctate keratitis (6/17) and a mild tendency to ectropion (6/17) which did not require revision. This accords with previously published studies [2,4,22]. We did not see any major complications that would have required revision.…”
Section: Discussionsupporting
confidence: 81%
See 1 more Smart Citation
“…64.7% of our patients had minor complications such as notching of the lid margin (11/17), trichiasis (2/17), epiphora (1/17), superficial punctate keratitis (6/17) and a mild tendency to ectropion (6/17) which did not require revision. This accords with previously published studies [2,4,22]. We did not see any major complications that would have required revision.…”
Section: Discussionsupporting
confidence: 81%
“…Therefore in all cases, the primary objective of the reconstruction of full-thickness eyelid defects is an adequate corneal protection and preservation of vision, with good aesthetic outcome and symmetry as a secondary consideration [1]. Full-thickness defects greater than 50% of the horizontal length of the upper or lower eyelid are often reconstructed by either Hughes or Cutler-Beard bridge flaps [2,3]. This can induce either major complications, including marked upper lid retraction after upper lid reconstruction, wound dehiscence, entropion, ectropion and excessive lower lid laxity, or minor complications, such as trichiasis, notching or mild eversion and inversion of the lid margin, symblepharon and corneal irritation with dry eye symptoms including punctate keratitis, epiphora, pain, redness, burning and foreign body sensation [4].…”
Section: Introductionmentioning
confidence: 99%
“…Nachteil dieses Verfahrens ist der temporäre Verschluss des Auges. Hierfür werden in der Literatur 3-10 Wochen angegeben [16]. In unserer Klinik wird eine Lidöffnung nach 4-6 Wochen angestrebt.…”
Section: Primärdiagnostik Und Akutversorgungunclassified
“…If available, ipsi-or contralateral full-thickness skin grafts are preferred because of the same skin type. Im Bereich der Augenlider müssen funktionelle Auswirkungen auf die Unversehrtheit des Sehorgans sowie kosmetisch-ästhetische Aspekte harmonisch berücksichtigt werden, um eine hohe Patientenzufriedenheit und Sicherheit zu gewährleisten [4,10]. Die periokuläre Chirurgie ist deshalb von einer Reihe Besonderheiten charakterisiert.…”
unclassified
“…Werden in anderen Gesichtsregionen Defektdeckungen durch Verschiebung von Haut-/ Muskelgewebe mit Schwenk-oder Rotationslappenplastik zum Erhalt der Gesichtsmimik überwiegend der Vorzug gegeben, so kann in der periokulären Region die Defektdeckung mittels eines freien Vollhaut-oder Spalthauthauttransplantats als primäres Deckungsverfahren sinnvoll sein (• ▶ Abb. 1a,b, 2) [1,2,4,10]. Neben der Tumorchirurgie sind gelegentlich traumatische Defekte infolge Narbenausschneidung sowie nach Verbrennung oder Verätzung mit Spalthauttransplantaten zu therapieren [3, 6 -9].…”
unclassified