2010
DOI: 10.1007/s00104-009-1882-x
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Intraoperatives Neuromonitoring bei Schilddrüsenoperationen

Abstract: Intraoperative neuromonitoring (IONM) was introduced into thyroid surgery approximately 10 years ago for better identification of recurrent laryngeal nerve palsy. Since then several studies have been performed for evaluation of this new technology. IONM is superior to visual nerve identification alone for prediction of postoperative local cord function. Therefore, in bilateral procedures IONM enables intraoperative decision-making concerning resection of the second side. To avoid misinterpretation of the resul… Show more

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“…Despite the introduction of magnifying glasses and intraoperative nerve monitoring [14,16], surgical experience still remains more important for minimizing surgical risk than these new technologies [11,12]. It may be important to note that RLN palsy is often followed by dysphagia in addition to dysphonia and that postoperative hypoparathyroidism cannot always be treated well with calcium and vitamin D supplements [2].…”
Section: Risk Factors For Surgical Complicationsmentioning
confidence: 98%
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“…Despite the introduction of magnifying glasses and intraoperative nerve monitoring [14,16], surgical experience still remains more important for minimizing surgical risk than these new technologies [11,12]. It may be important to note that RLN palsy is often followed by dysphagia in addition to dysphonia and that postoperative hypoparathyroidism cannot always be treated well with calcium and vitamin D supplements [2].…”
Section: Risk Factors For Surgical Complicationsmentioning
confidence: 98%
“…In this context, intraoperative nerve monitoring, signaling integrity of the nerve after resection of the dominant thyroid lobe, is a valuable risk minimization tool reassuring the surgeon that it is safe to complete the operation on the other side. If the intraoperative nervemonitoring signal should be lost on the initial side of resection, it is prudent to postpone the operation on the other side until the nerve has recovered [16].…”
Section: Retrosternal and Retromediastinal ("Substernal") Nodular Goitermentioning
confidence: 99%
“…Wir beobachteten einen Rückgang der Nervenläsionen mit zunehmender Erfahrung über die Zeit und liegen damit im Trend mit den Beobachtungen anderer Autoren [11], nach deren Kriterien unsere Eingriffszahlen bereits einem "High-Volume Centre" entsprechen. Das intraoperative Monitoring wird allgemein als Standard angesehen [12,13] und erfährt über die permanente Stimulation des N. laryngeus recurrens über den N. vagus eine möglicherweise weiterführende Modifikation. Allerdings bleibt der wissenschaftliche Nachweis der Reduktion der Pareseraten nach einer Untersuchung von Rulli et al [14] noch ausstehend.…”
Section: Diskussionunclassified
“…Eine signifikante Senkung der Rekurrens pareserate konnte allerdings nicht erreicht werden [7][8][9][10][11]. Die Gründe hierfür wer den seit Jahren kontrovers diskutiert.…”
Section: Signalstabilität Als Grundvoraussetzung Für Kontinuierlichesunclassified
“…Wird der NLR beispielsweise peripher einer operativ stattgehabten Läsion stimuliert, kann ein unverändertes elektromyogra phisches (EMG)Signal abgeleitet wer den [13]. Eine sichere Funktionsprüfung des Rekurrensnervs über seinen gesamten Verlauf ist daher nur über eine Vagussti mulation möglich [7]. Ferner führen nicht nur direkte Nervenschädigungen im Sin ne akzidenteller Nervendurchtrennung, ligatur oder clipping zu Ausfällen des NLR.…”
Section: Signalstabilität Als Grundvoraussetzung Für Kontinuierlichesunclassified