2016
DOI: 10.4081/cp.2016.866
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Intraspinal Lumbar Juxtaarticular Cyst Treatment through CT-Guided Percutaneus Induced Rupture Results in a Favorable Patient Outcome

Abstract: Juxta-articular cysts are synovial cysts originating from the facet joints or the flava ligaments. If they grow intra-spinally they can compress nervous structures and cause a variety of symptoms. Micro-neurosurgery is usually the treatment of choice. Alternatively to surgical treatment the cyst can be approached and treated with a CT guided percutaneous injection inducing rupture. After fulfilling strict selection criteria twenty patients (25% of all treated lumbar synovial cyst patients), were treated minima… Show more

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“…29 % der Patienten erhielten im Beobachtungszeitraum eine weitere perkutane Behandlung und 38 % benötigten eine operative Dekompression mit Zystenresektion. Patienten, bei denen die perkutane Technik primär misslang wie von Kursumovic et al beschrieben, sind häufig in den Studien gar nicht mitaufgeführt [25]. Gründe für die niedrige langfristige Erfolgsquote sind auf der einen Seite die geringe Volumenreduktion durch die Aspiration.…”
Section: Perkutane Zystenrupturunclassified
“…29 % der Patienten erhielten im Beobachtungszeitraum eine weitere perkutane Behandlung und 38 % benötigten eine operative Dekompression mit Zystenresektion. Patienten, bei denen die perkutane Technik primär misslang wie von Kursumovic et al beschrieben, sind häufig in den Studien gar nicht mitaufgeführt [25]. Gründe für die niedrige langfristige Erfolgsquote sind auf der einen Seite die geringe Volumenreduktion durch die Aspiration.…”
Section: Perkutane Zystenrupturunclassified
“…Open procedures for treating benign cysts include (1) laminectomy for cyst decompression and nerve root resection [ 2 4 ], (2) laminoplasty and cyst fenestration [ 5 ], (3) incision and cyst drainage with plication of cyst [ 6 ], (4) and lumbo-peritoneal CSF shunting [ 7 ]. Percutaneous procedures for addressing benign cysts include (1) computed tomography (CT)-guided cyst rupture [ 8 , 9 ], (2) fluoroscopic fenestration and injections [ 10 ], and (3) trans-foraminal approach and cyst removal or fenestration [ 11 ]. However, these surgical methods have several important drawbacks, including the possibility of triggering neurological deficits, technical difficulty, and possible complications such as instability of the spine.…”
Section: Introductionmentioning
confidence: 99%