2016
DOI: 10.4149/bll_2016_024
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Management of aortic graft infections – the present strategy and future perspectives

Abstract: Aortic graft infections (AGI) are serious complications of open and endovascular types of surgery with an incidence rate of 0.6-3 %. AGI are associated with 30-60 % perioperative mortality and 40-60 % morbidity rate with limb amputation rates between 10 % and 40 %. The economic cost of AGI is substantial. At the time of aortic reconstruction, almost 90 % of patients have one or more predisposing factors for AGI. The diagnosis is based on clinical symptomatology, laboratory markers, microbial cultures, and imag… Show more

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“…34 A reasonable recommendation is to use antibiotics for a minimum of 6 weeks after surgery, follow-up the patient closely in consultation with infectious disease physicians, and discontinue therapy when there are no clinical, radiologic, or laboratory signs of infection. 35 …”
Section: Discussionmentioning
confidence: 99%
“…34 A reasonable recommendation is to use antibiotics for a minimum of 6 weeks after surgery, follow-up the patient closely in consultation with infectious disease physicians, and discontinue therapy when there are no clinical, radiologic, or laboratory signs of infection. 35 …”
Section: Discussionmentioning
confidence: 99%
“…Merke Das MRT, die Leukozytenszintigrafie und die Single-Photon-Emissionscomputertomografie (SPECT) sind speziellen Fragestellungen vorbehalten und haben sich in der Diagnostik von Stentprotheseninfektionen nicht durchgesetzt [6].…”
Section: äTiologieunclassified
“…Abhängig von der Genese der Protheseninfektion und der Therapie schwankt die Mortalität (40 -60 %) und ist bei aortobronchialen und aortoenteralen Fisteln am höchsten [6,7]. Einheitliche Therapiestandards existieren nicht, je nach Erfahrung der behandelnden Ärzte und dem Allgemeinzustand des Patienten werden Einzelfallentscheidungen getroffen.…”
Section: Introductionunclassified
“…Abhängig von der Genese der Protheseninfektion und der Therapie schwankt die Mortalität zwischen 40 und 60 % und ist bei aortobronchialen und aortoenteralen Fisteln am höchsten [6,7]. Einheitliche Therapiestandards existieren nicht, je nach Erfahrung der behandelnden Ärzte und dem Allgemeinzustand des Patienten werden Einzelfallentscheidungen getroffen.…”
Section: Introductionunclassified