“…Historically, the perinatal mortality rate (PMR) has been reported to vary from 30 -70%, however with advances in ultrasound diagnosis and fetal monitoring it may be significantly reduced. Recent reports by Rodis et al (1997) and Allen et al (2001) suggest that a PMR as low as 8 -10% may be achievable.…”
“…Historically, the perinatal mortality rate (PMR) has been reported to vary from 30 -70%, however with advances in ultrasound diagnosis and fetal monitoring it may be significantly reduced. Recent reports by Rodis et al (1997) and Allen et al (2001) suggest that a PMR as low as 8 -10% may be achievable.…”
“…H ä ufi gste Ursache eines intrauterinen Fruchttodes bei MA Zwillingen sind Nabelschnurkomplikationen. In einem Review-Artikel wurden 65 % (13 / 20) der F ä lle mit intrauterinem Fruchttod hierdurch erkl ä rt [3] . Dabei kann im Nachhinein nicht immer entschieden werden, inwieweit pl ö tzliche Aktivit ä t oder Blutdruckschwankungen der Kinder letztlich die fi nale Obstruktion der Blutzufuhr in den Nabelschnurgef ä ß en beg ü nstigen oder ausl ö sen. Ein Gro ß teil der MA Zwillinge ist weiblich, diese Frequenz scheint mit zunehmender N ä he der Zwillinge bzw.…”
“…Etwa ab der 10. SSW kann man auch eine Nabelschnurumschlingung oder einen Nabelschnurknoten feststellen [21,22] [3] . Die Nabelschnurumschlingung kann zwischen dem Nabelschnuransatz an der zentralen Bauchwand der Kinder oder aber jeweils im Fruchtwasser bzw.…”
“…Ein intrauteriner Fruchttod trat zwischen 1993 und 2000 nur in 10 % am Perinatalzentrum in Toronto (25 F ä lle) und in 12 % nach ausgedehnter Literaturrecherche (88 F ä lle) auf und ist damit niedriger als in ä lteren Berichten [3] . Dies wurde als Folge der IntenHeruntergeladen von: University of Florida.…”
Section: Diagnose Oder Ausschluss Fetaler Fehlbildungenunclassified
Monochorionic monoamniotic (MCMA) multiple pregnancies are rare events with an incidence of around 0.004% of all life births. They are the result of a delayed splitting of a single blastocyst whereby the stimuli and mechanisms are still unknown. The Incidence of MCMA multiple pregnancies is increased after artificial reproductive techniques. With the advent of modern ultrasonography the diagnosis of MCMA multiple pregnancies and the combined complications such as cord entanglement, malformations including the incidence if conjoined twins and even threatening preterm delivery or twin-twin transfusion syndrome has improved. The chances of intact survival of up to 80-90% have improved through intensified surveillance. It is recommended to perform a Cesarean section at around 32 gestational weeks. Postnatal investigations of the placenta and its anastomoses have increased our understanding of the pathophysiology of MCMA multiple pregnancies.
“…TTTS has occasionally occurred. The risk of double IUFD is 10-25% [24,25]. Fetal sonographic surveillance should consist of ultrasound examination, every 2 weeks.…”
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