1976
DOI: 10.1097/00005373-197607000-00011
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Penetrating Trauma of the Neck

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“…Patients were considered to have evidence for a signifi¬ cant injury if they had any of the following clinical signs on admission: (1) subcutaneous or retropharyngeal air; (2) hoarseness or stridor; (3) active external hemorrhage; (4) active oropharyngeal hemorrhage; (5) large, expanding, or pulsatile hematoma; (6) sucking neck wound; (7) absent Table 3, columns 3 through 6. Finally, the accuracy of the combined assessment (the preoperative clinical assessment plus the data from all preoperative diagnostic studies) was determined and is listed in Table 3, column 7.…”
Section: Evaluation Of the Accuracy Of The Nonoperative Assessmentmentioning
confidence: 99%
“…Patients were considered to have evidence for a signifi¬ cant injury if they had any of the following clinical signs on admission: (1) subcutaneous or retropharyngeal air; (2) hoarseness or stridor; (3) active external hemorrhage; (4) active oropharyngeal hemorrhage; (5) large, expanding, or pulsatile hematoma; (6) sucking neck wound; (7) absent Table 3, columns 3 through 6. Finally, the accuracy of the combined assessment (the preoperative clinical assessment plus the data from all preoperative diagnostic studies) was determined and is listed in Table 3, column 7.…”
Section: Evaluation Of the Accuracy Of The Nonoperative Assessmentmentioning
confidence: 99%
“…Da es sich bei den penetrierenden Weichteilverletzungen des Halses um heterogene Verletzungen handelt und ein einheitliches diagnostisches und thera- [16,17].Die häu-figsten Verletzungen finden sich im mittleren Abschnitt des Halses in der Zone II, wie auch in dem hier präsentierten Fall. Nach einer körperlichen Untersuchung, konventioneller radiologischer Diagnostik und ggf.einer endoskopischen Untersuchung wird insbesondere nach transzervikalen Verletzungen die operative Exploration empfohlen [7].…”
Section: Pfählungsverletzung Des Halsesunclassified
“…Da die häufigsten Todesursachen bei penetrierenden Halsverletzungen Blutungen mit daraus resultierendem Schock sowie Ersticken bei einer Mitbeteiligung des Larynx und der Trachea sind [17],ist eine rasche präklinische Stabilisierung der Hä-modynamik und Sicherung der Atemwege durch einfache Sofortmaßnahmen für den Patienten lebensnotwendig [7]. Für das weitere diagnostische und therapeutisch Vorgehen hat sich eine Einteilung der Halspenetrationsverletzungen in 3 Zonen [3,13,16,17] Bei hämodynamisch stabilen wie instabilen Patienten sollte zunächst eine konventionelle Röntgenaufnahme des Areals und des Thorax durchgeführt werden.…”
Section: Introductionunclassified
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“…Options vary from conservative clinical observation with selective surgical exploration (1)(2)(3) to a more aggressive approach with exploration of all cases (4). Angiography plays a large role in the decision to perform surgical exploration in many instances, but even this procedure, with its own morbidity and mortality, may be controversial.…”
mentioning
confidence: 99%