1977
DOI: 10.1001/archpedi.1977.02120190087020
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Prevention or Modification of Varicella Using Zoster Immune Plasma

Abstract: \s=b\Zoster immune plasma (ZIP) was given to 31 susceptible immunocompromised children one to seven days (median, two days) following household, playmate, or hospital exposures to varicella. The average amount of ZIP transfused was 7 ml/kg. Twenty-one children did not develop varicella or persistent antibodies to varicella-zoster virus (VZV).Eight (26%) of the 31 contracted clinical varicella. Seven cases were mild, but in one child, who was given ZIP seven days after exposure, visceral disease developed and t… Show more

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“…Kommt es zu einer manifesten Erkrankung, ist der Verlauf abgeschwächt, und die Komplikationsrate ist reduziert [5,21,27,29]. Bei frühzeitiger Anwendung innerhalb der ersten 24 h nach der Exposition bleibt eine Infektion in vielen Fällen aus oder die Erkrankung verläuft subklinisch.…”
Section: Postexpositionsprophylaxe Mit Varicella-zoster-immunglobulinunclassified
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“…Kommt es zu einer manifesten Erkrankung, ist der Verlauf abgeschwächt, und die Komplikationsrate ist reduziert [5,21,27,29]. Bei frühzeitiger Anwendung innerhalb der ersten 24 h nach der Exposition bleibt eine Infektion in vielen Fällen aus oder die Erkrankung verläuft subklinisch.…”
Section: Postexpositionsprophylaxe Mit Varicella-zoster-immunglobulinunclassified
“…Eine aktuelle Studie von 1995, in die 294 Kinder mit ALL eingingen, ergab einen disseminierten Verlauf bei 13 von 42 Varizellenerkrankungen (30%), Fünf der Kinder (12%) starben an Organkomplikationen [5].Weder eine positive Vorgeschichte hinsichtlich Varizellen (n = 2) noch die postexpositionelle Gabe von VZIG (n = 20) hatte in Einzelfällen Schutz vor Ausbruch der Erkrankung geboten. Auch eine i.v.…”
Section: Postexpositionsprophylaxe Mit Varicella-zoster-immunglobulinunclassified
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“…The present results suggest that an enough VZVIP and VZVIG with a high IAHA antibody titer can be obtained from the blood donors by routine screening at blood centers, and can be used for passive immunization for the prevention of varicella in high-risk patients. Balfour et al (1977) reported that the doses of an average of 7 ml of VZVIP with CF titer of >32 per kg body weight was markedly effectiv in preventing or modifying varicella in immunocompromised patients if given shortly after exposure to a varicella patient. Judelsohn et al (1974) showed that if 5 ml of VZVIG with CF titer of >2,560 were administrated to 56 high-risk children after close exposure to active varicella, then 49 children of them had no clinical evidence of varicella, and 7 developed mild varicella which was not life-theratening.…”
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“…It is well known that the administration of VZV immunoglobulin (VZVIG) or immune plasma (VZVIP) to the immunosuppressed patients is markedly effective and safe (Judelsohn et al 1974;Balfour et al 1977;Lane et al 1980). The source of VZVIG or VZVIP, however, is limited, because they have been obtained from the blood of convalescents from herpes zoster infection.…”
mentioning
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