1983
DOI: 10.1037/0021-843x.92.3.263
|View full text |Cite
|
Sign up to set email alerts
|

Prototypic typology and the Borderline Personality Disorder.

Help me understand this report

Search citation statements

Order By: Relevance

Paper Sections

Select...
1
1
1

Citation Types

5
124
2
6

Year Published

1988
1988
2024
2024

Publication Types

Select...
10

Relationship

1
9

Authors

Journals

citations
Cited by 219 publications
(137 citation statements)
references
References 6 publications
5
124
2
6
Order By: Relevance
“…NSSI is one of the most common dysfunctional behaviors in BPD, with prevalence rates of up to 84% (Clarkin, Widiger, Frances, Hurt, & Gilmore, 1983;McGlashan et al, 2005). The occurrence of NSSI in patients with eating disorders (EDs) is also common, ranging between 25.4% and 55.2% (Muehlenkamp, Claes, Peat, Smits, & Vandereycken, 2011;Svirko & Hawton, 2007).…”
mentioning
confidence: 99%
“…NSSI is one of the most common dysfunctional behaviors in BPD, with prevalence rates of up to 84% (Clarkin, Widiger, Frances, Hurt, & Gilmore, 1983;McGlashan et al, 2005). The occurrence of NSSI in patients with eating disorders (EDs) is also common, ranging between 25.4% and 55.2% (Muehlenkamp, Claes, Peat, Smits, & Vandereycken, 2011;Svirko & Hawton, 2007).…”
mentioning
confidence: 99%
“…The information that is known about diagnoses come from studies that have been conducted in inpatient settings (e.g., Clarkin et al, 1983;Milnes et al, 2002) or among mentally retarded or developmentally delayed populations (e.g., Yang, 2003). The few outpatient studies that have been conducted involve military recruits (Klonsky, Oltmanns, Turkheirner, 2003), clients with eating disorders (Stein et al, 2004), or have extremely small sample sizes (Yaryura-Tobiaset al, 1995), and typically include self-injury as a secondary variable.…”
mentioning
confidence: 99%
“…BPD wird als Quelle für Langzeit-Schädigungen angesehen (Widiger u. Weissman, 1991). Es handelt sich um ein verbreitetes, chronisches, schwächendes Syndrom, das mit einer gesteigerten Inanspruchnahme von medizinischen und psychiatrischen Leistungen assoziiert ist (Lenzenweger et al, 1997;Torgersen, Kriglen, Cramer, 2001;Skodol et al, 2002); mit einer erhöhten Prävalenz von suizidalem und selbst-verletzendem Verhalten (McGlashan, 1986;Stone, 1993;Clarkin et al, 1983); einem negativen Effekt auf die Behandlung von Achse I-Störungen (Clarkin, 1996); und eine reduzierte Ansprechbarkeit auf Pharmakotherapie (Soloff, 2000). Es wurden einige Versuche unternommen, sich dieser spezifischen Aspekte der BPD Pathologie bei Jugendlichen (Kernberg, 1994) sowie der damit zusammenhängenden Symptome (Lewinsohn et al, 1998) Jugendliche, die an einer Identitätsdiffusion leiden, haben ein höheres Risiko, in der Schule, in der Familie und in zwischenmenschlichen Beziehungen mit Gleichaltrigen und Erwachsenen Probleme zu entwickeln.…”
Section: Die Vorgehensweiseunclassified