1976
DOI: 10.1111/j.2042-3306.1976.tb03305.x
|View full text |Cite
|
Sign up to set email alerts
|

Rostral Displacement of the Palatopharyngeal Arch: A Case Report

Abstract: SUMMARY A horse with rostral displacement of the palatopharyngeal arch was found to have a bilaterally symmetrical deformity of the laryngeal area. Both left and right cricopharyngeal muscles were absent. The shape of the thyroid cartilage was grossly abnormal and vestiges of the cricothyroid muscles were attached only to the cricoid cartilage. It was suggested that such an anomaly could have resulted from aberrant development of the fourth branchial arch. RÉSUMÉ Un cheval présentait un déplacement rostral de … Show more

Help me understand this report

Search citation statements

Order By: Relevance

Paper Sections

Select...
3
2

Citation Types

1
24
0
5

Year Published

2004
2004
2018
2018

Publication Types

Select...
3
2
1

Relationship

0
6

Authors

Journals

citations
Cited by 38 publications
(35 citation statements)
references
References 7 publications
1
24
0
5
Order By: Relevance
“…Im vorliegenden Fall waren die meisten der klinischen und morphologischen Befunde identisch zu denen früher beschriebener Fälle einer RVAP (Cook 1974, Goulden et al 1976, Deegen und Klein 1987, Klein et al 1989, Crabill und Schumacher 1994, Lane et al 2006a, Lane 2007, Garrett et al 2009). Lediglich Dysphagie, futtriger Nasenausfluss und Husten (Cook 1974) (Haynes 1984, Klein et al 1989, Crabill und Schumacher 1994, Lane 2003.…”
Section: Diskussionunclassified
See 4 more Smart Citations
“…Im vorliegenden Fall waren die meisten der klinischen und morphologischen Befunde identisch zu denen früher beschriebener Fälle einer RVAP (Cook 1974, Goulden et al 1976, Deegen und Klein 1987, Klein et al 1989, Crabill und Schumacher 1994, Lane et al 2006a, Lane 2007, Garrett et al 2009). Lediglich Dysphagie, futtriger Nasenausfluss und Husten (Cook 1974) (Haynes 1984, Klein et al 1989, Crabill und Schumacher 1994, Lane 2003.…”
Section: Diskussionunclassified
“…In der Erstbeschreibung einer RVAP (Cook 1974) wurde eine bilaterale Kehlkopflähmung als Ursache für das Atemgeräusch vermutet. Goulden et al (1976) konnten allerdings keine histologischen Veränderungen von Kehlkopfnerven feststellen und folgerten, dass eine Kehlkopflähmung nicht Ursache für das Auftreten eines Atemgeräusches in Frage kommt. Vielmehr kamen die Autoren zum Schluss, dass die begrenzte Abduktionsmöglichkeit der Cc.…”
Section: Diskussionunclassified
See 3 more Smart Citations