2014
DOI: 10.1055/b-002-95251
|View full text |Cite
|
Sign up to set email alerts
|

Standardverfahren in der operativen Orthopädie und Unfallchirurgie

Help me understand this report

Search citation statements

Order By: Relevance

Paper Sections

Select...
1
1
1

Citation Types

0
1
0
4

Year Published

2014
2014
2024
2024

Publication Types

Select...
5
2

Relationship

0
7

Authors

Journals

citations
Cited by 9 publications
(5 citation statements)
references
References 0 publications
0
1
0
4
Order By: Relevance
“…A final X-ray performed in the a.-p. view by a 20°internal rotation of the lower leg (so-called "Mortise view") allows for a sufficient assessment of the joint space of the upper ankle joint, as well as a sufficient assessment of the correct repositioning of the fracture with correct placement of the osteosynthesis [2]. Both aspects are also confirmed by a lateral view.…”
Section: Surgical Proceduresmentioning
confidence: 99%
See 1 more Smart Citation
“…A final X-ray performed in the a.-p. view by a 20°internal rotation of the lower leg (so-called "Mortise view") allows for a sufficient assessment of the joint space of the upper ankle joint, as well as a sufficient assessment of the correct repositioning of the fracture with correct placement of the osteosynthesis [2]. Both aspects are also confirmed by a lateral view.…”
Section: Surgical Proceduresmentioning
confidence: 99%
“…Eine abschließende Bildwandlerkontrolle in der a.-p. Ebene mit 20°Innenrotation des Beines (sog. "Mortise-Projektion") erlaubt eine suffiziente Darstellung des Gelenkspaltes des OSG sowie eine suffiziente Beurteilung der Frakturreposition und der Osteosyntheselage [2]. Beide Referenzen werden ebenso durch eine seitliche Aufnahme beurteilt.…”
Section: Introductionunclassified
“…So wird die Reposition der dislozierten und häufig eingestauchten Fraktur erleichtert. Falls nötig, kann bei großen dorsalen Fragmenten ein Pin mit T-Griff perkutan von dorsal im Sinne eines "Steinmann-Nagels" eingebracht werden, um die Reposition zu ermöglichen [20] (▶ Abb. 14).…”
Section: Merkeunclassified
“…Der anteromediale Zugang zum Talus beginnt auf Höhe des Os naviculare und zieht schräg verlaufend nach proximal kranial vor den Malleolus medialis auf Höhe des Gelenkspaltes des oberen Sprunggelenkes[19,20,23]. Dieser kann jedoch etwas erweitert und hinter den Innenknöchel geschwungen werden, um eine Innenknöchelosteotomie zur besseren Darstellung von medial gelegenen mehrfragmentären Frakturen über denselben Zu-gang zu ermöglichen (▶ Abb.…”
unclassified
See 1 more Smart Citation