.
Purpose: The aim of this study was to evaluate a possible effect of systemic ketoconazole on visual acuity (VA) and retinal thickness in patients with acute central serous chorioretinopathy (CSCR).
Methods: Fifteen consecutive patients were treated with ketoconazole 200 mg/day for a period of 4 weeks. Another 15 patients served as a control group. Baseline examination and review after 4 weeks included VA testing and measurement of neuroretinal or pigment epithelial detachment by optical coherence tomography (OCT). Fluorescein angiography was performed to verify the diagnosis.
Results: At baseline, mean VA in Snellen units was 0.6 ± 0.2 (logMAR 0.2 ± 0.7) in the treatment group and 0.7 ± 0.3 (logMAR 0.2 ± 0.5) in the control group. On OCT, mean neuroretinal or pigment epithelial detachment measured 288 ± 163 μm in the ketoconazole group and 225 ± 51 μm in the control group, respectively. Four weeks later, mean VA improved in both groups. On OCT, neuroretinal or pigment epithelial detachment decreased in both the treatment and control groups. The differences were not statistically significant.
Conclusions: Although a pharmacological decrease in endogenous cortisol synthesis appears to be a rational approach in the treatment of CSCR, systemic ketoconazole at 200 mg/day was not associated with a significantly better outcome in this preliminary study.
Bilateral diffuse uveal melanocytic proliferation can be associated with esophageal carcinoma as a systemic malignancy. Near-infrared imaging can be helpful to detect early stages of BDUMP and can help offer recently reported treatment options at an early stage of disease.
Vorbemerkung Die SD-OCT-Geräte der verschiedenen Hersteller werden kontinuierlich weiterentwickelt. Sie bieten unterschiedliche Betrachtungs-und Auswertemöglichkei-ten, die ebenfalls kontinuierlich verbessert werden. Damit ist ein aktueller Vergleich der verschiedenen Darstellungsmöglichkeiten bei Geräten verschiedener Hersteller unmöglich. Ziel dieses Artikels ist es, grundsätzliche Überlegungen zur Bewertung von SD-OCT darzustellen, um eine geräteunabhängige praxistaugliche Strategie für die SD-OCT-Beurteilung zu haben. Dabei ist jede Auswertestrategie individuell, und der Auswerteprozess erlebt mit wachsender Erfahrung und Weiterentwicklung der Technik einen kontinuierlichen Wandel. Einleitung Die Spectral-Domain optische Kohärenztomografie (SD-OCT) erlaubt eine hochauflösende Schnittbilddarstellung der Netzhaut, des retinalen Pigmentepithels (RPE) und der Aderhaut, die einem histologischen Schnittbild ähnelt [1 -3]. Die nichtinvasive SD-OCT hat die Fluorescein-Angiografie (FAG) als häufigste Diagnosetechnik bei retinologischen Erkrankungen abgelöst und wird darüber hinaus bei anderen okulären (Glaukom) und neurologischen Erkrankungen (z. B. multiple Sklerose, Morbus Parkinson) eingesetzt (s. Infobox "Indikationen").Während die FAG bisher vorwiegend ihren Stellenwert bei der Erstdiagnose vaskulärer Veränderungen behalten hat, bietet die SD-OCT eine detailliertere Darstellung für die Verlaufskontrolle und die Beurteilung nichtvaskulärer retinaler Erkrankungen. Neue Entwicklungen wie die OCT-Angiografie sind in ihrer Be-
Geschützte Warennamen (Warenzeichen) werden nicht besonders kenntlich gemacht. Aus dem Fehlen eines solchen Hinweises kann also nicht geschlossen werden, dass es sich um einen freien Warennamen handelt.
scite is a Brooklyn-based organization that helps researchers better discover and understand research articles through Smart Citations–citations that display the context of the citation and describe whether the article provides supporting or contrasting evidence. scite is used by students and researchers from around the world and is funded in part by the National Science Foundation and the National Institute on Drug Abuse of the National Institutes of Health.