Zusammenfassung Hintergrund Therapie der ersten Wahl gemäß Leitlinie ist bei gewöhnlicher Skabies in Deutschland die topische Einmalbehandlung mit Permethrin 5 % Creme. In den letzten Jahren gab es im Zuge zunehmender Skabiesinzidenz vermehrt Meldungen über ein Nachlassen der Wirksamkeit der Standardtherapie. Ziel Um ein besseres Verständnis von der Wirksamkeit der Skabiestherapie unter Praxisbedingungen zu entwickeln, wurde eine Umfrage mit besonderem Fokus auf die Erstlinientherapie mit Permethrin in dermatologischen Kliniken, Ambulanzen und Hautarztpraxen durchgeführt. Methoden In der postalischen Umfrage unter allen in Deutschland dermatologisch tätigen Ärzten wurden die bevorzugten Diagnoseverfahren, die jeweilige Standardinitialbehandlung, die wahrgenommene Wirksamkeit der Permethrin-Therapie, die Häufigkeit und die Gründe für ein mögliches Therapieversagen unter Permethrin und das therapeutische Vorgehen bei Versagen der Initialtherapie erfragt. Ergebnisse Die Wirksamkeit von Permethrin wurde von 187 Ärzten im Mittel mit 73 % bewertet. Rund 74 % behandeln weiterhin initial topisch mit 5 %iger Permethrin-Creme. Die am häufigsten genannten Gründe für ein Therapieversagen waren Anwendungsfehler, mangelnde Compliance und unzureichende Hygienemaßnahmen. Daneben wurde der Verdacht auf nachlassende Wirksamkeit, Resistenzentwicklung und Re-Infestationen geäußert. Bei Unwirksamkeit der Initialtherapie entscheiden sich die meisten Ärzte für orales Ivermectin, eine Wiederholung der Permethrin-Therapie oder für eine Kombination aus beidem. Fazit Obwohl lokal begrenzt über ein Nachlassen der Wirksamkeit von Permethrin bei Skabies berichtet wird, deuten die Ergebnisse dieser Umfrage weiterhin auf eine gute Wirksamkeit der Erstlinientherapie mit Permethrin 5 % Creme in Deutschland hin.
A lack of perseverance, poor attention, and poorly modulated behaviour are important criteria of Attention Deficit Hyperactive Disorder (ADHD). Instructions often have to be repeated, sometimes even by different family members before a child with ADHD attends and complies. We hypothesised that a child with ADHD might cause less disagreement in families with almost no conflicts. Responses to the Mannheim Parents Interview and teacher's form of the Conners scale completed by families of 15 boys (ages 6 to 12 years), diagnosed with ADHD were compared with those of a matched, healthy control group of 15 boys. Parents completed a form assessing the family's cooperation and child-rearing practices. Having few family conflicts, i.e., almost no Verbal Disagreement may reduce Physical Punishment and Anger and Disregard and augment the Openness to another's needs and, for that reason, have protective effects on children's behaviour modulation.
Standardized assessment of a family's characteristics (conflict management, cohesion, etc.) is not used routinely, although these variables may play an important role in the course of psychological disorders in children. The present study investigated differences within the features of families of children with hyperkinetic and emotional disorders. Families of 20 boys diagnosed with Attention Deficit Hyperkinetic Disorder and 20 boys with Emotional Disorder (ages 6-12 years) by giving the Mannheim Parents Interview and the teacher's form of the Conners scale were included for evaluation and compared with a matched, healthy control group of 20 boys. Parents were asked to complete a form assessing the family's characteristics ("Familienklima-Testsystem"), including Cohesion, Expressiveness, Conflict Tendency, Individual Independence, Achievement Orientation, Intellectual-Cultural Orientation, Active-Recreational Orientation, Moral-Religious Emphasis, and Organization. Comparison of groups was made by the Kruskal-Wallis test and Mann-Whitney U test. There are significantly more conflicts in families whose children belong to the two disorder groups. Compared with a matched healthy control group, there is low Expressiveness, Independence, and Cultural and Active-Recreational Orientation in the Emotional Disorder group and a significant lack of Organization and Cohesion in the Attention Deficit Hyperkinetic Disorder group. Altogether there seems to be a significant association of Attention Deficit Hyperkinetic Disorder symptoms with the family's Cohesion and Organization. One implication is that therapists focus their efforts not only on the children with disorders but also on their families.
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