This study adds some important considerations for the use of pressure algometers. It was found that during pressure pain thresholds readings distinct peak pressure profiles could arise, which may influence the perception of pain. Peak pressure could be another contributing factor, which may explain some of the high variability in pressure pain readings.
Pain thresholds are widely used in behavioral research, but unlike other pain modalities, a standardized assessment of pressure pain remains a challenge. In this research, we describe the application of an automatic pressure algometer with a linear increase in force. Ergonomically designed fixation devices were developed to increase the accuracy and to shorten the time of each measurement. Ten healthy volunteers were included in a pilot study to test the algometry method. Pressure pain thresholds (PPTs) were investigated over 2 experimental days in three nonconsecutive runs at 29 measurement sites. During the experiment, subjects reported their subjective sleepiness, level of state-anxiety, psychological status and the perceived pain intensity of each measurement. Pain intensity ratings indicate that instructions were followed. State-anxiety and subjective sleepiness levels were low throughout the experiment. The method has proven to be suitable for standardized PPT measurements across the body in an ergonomic, safe, and user-friendly fashion.
Zusammenfassung
Hintergrund Für Deutschland liegen keine Studien und kein Erhebungsinstrument vor, welches die Belastungen von Pflegekräften in der spezialisierten Palliativversorgung auf Palliativstationen, Hospizen und der spezialisierten ambulanten Palliativversorgung (SAPV) vergleichend erhebt. Ziel der vorliegenden Arbeit war es, die gemeinsamen Belastungen dieser Pflegekräfte zu explorieren.
Methode Es wurden 10 Interviews mit Fachleuten unterschiedlicher Disziplinen in der Palliativversorgung durchgeführt und mittels qualitativer Inhaltsanalyse ausgewertet.
Ergebnisse Es wurden Belastungen, die aufgrund einer mangelhaften flächendeckenden Versorgung der SAPV in Rheinland-Pfalz entstehen, und Belastungen, die aus der Betreuung von Angehörigen sowie dem Zeitaufwand zum Informationsaustausch mit anderen (Fach-)Kräften hervorgehen, berichtet. Zudem wurden physische Belastungen genannt.
Schlussfolgerungen Durch die Interviews konnten Belastungen aufgedeckt werden, die in bisherigen Studien nicht bzw. nicht in ausreichendem Maße untersucht wurden. Neben psychischen sollten zukünftig physische Belastungen erhoben werden.
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