Intercellular adhesion molecule-1 (ICAM-1) is an adhesion molecule of the immunoglobulin family expressed on endothelial cells that is upregulated in brain as part of the acute inflammatory response to traumatic brain injury (TBI). ICAM-1 mediates neurologic injury in experimental meningitis and stroke; however, its role in the pathogenesis of TBI is unknown. We hypothesized that mutant mice deficient in ICAM-1 (-/-) would have decreased neutrophil accumulation, diminished histologic injury, and improved functional neurologic outcome versus ICAM-1 +/+ wild type control mice after TBI. Anesthetized ICAM-1 -/- mice and wild-type controls were subjected to controlled cortical impact (CCI, 6 m/sec, 1.2 mm depth). Neutrophils in brain parenchyma and ICAM-1 on vascular endothelium were assessed by immunohistochemistry in cryostat brain sections from the center of the contusion 24 h after TBI (n = 4/group). Separate groups of wild-type and ICAM-1-deficient mice (n = 9-10/group) underwent motor (wire grip test, days 1-5) and cognitive (Morris water maze [MWM], days 14-20) testing. Lesion volume was determined by image analysis 21 days following TBI. Robust expression of ICAM-1 was readily detected in choroid plexus and cerebral endothelium at 24 h in ICAM-1 +/+ mice but not in ICAM-1 -/- mice. No differences between groups were observed in brain neutrophil accumulation (9.4 +/- 2.2 versus 11.1 +/- 3.0 per x100 field, -/- versus +/+), wire grip score, MWM latency, or lesion volume (7.24 +/- 0.63 versus 7.21 +/- 0.45 mm3, -/- versus +/+). These studies fail to support a role for ICAM-1 in the pathogenesis of TBI.
ZusammenfassungEine Arthritis des rheumatischen Formenkreises wird spezifisch an knöchernen Erosionen erkannt, die durch den charakteristischen Pannus hervorgerufen werden. In den Fingergelenken weist die dynamische Niedrig-Tesla-MRT Erosionen mit nahezu doppelter, aber nicht hundertprozentiger Sensitivität nach als die konventionelle Röntgendiagnostik, die Sonographie nimmt eine Mittelstellung ein. Beim Nachweis der wenig spezifischen Synovialitis und Tendovaginitis in den Fingergelenken sind die Mehrphasen-Skelettszintigraphie und die Sonographie gleichermaßen hochsensitiv, MRT ist deutlich unterlegen. Allerdings sagt die klassische Entzündungskonstellation in der Skelettszintigraphie -positive Befunde in der Früh-und Spätphase -nur etwas über die Entzündungsaktivität aus, die Sensitivität dieser Befundkonstellation ist erstaunlich gering. Vielmehr muss jeder Einzelbefund sowohl in der Früh-als auch Spätphase als positiv gewertet werden. Die Spezifität dieser Einzelbefunde ist trotzdem ausreichend hoch, Entzündungszeichen und auch Erosionen finden sich selbst mit MRT bei klinisch Gesunden. Nur mit der Zwei-Phasen-Skelettszintigraphie kann problemlos ein Ganzkörper-Gelenkstatus erstellt werden, der mit einem Höchstmaß an Sensitivität eine Synovialitis und/oder Tendovaginitis aufzeigen kann. Das Verfahren eignet sich deshalb besonders für die Ausschluss-aber auch für die Primärdiagnostik, eine Spezifizierung muss dann durch andere Verfahren (Bildgebung, Labor) erfolgen. SchlüsselwörterDrei-Phasen-Skelettszintigraphie · Sonographie · MRT · Arthritis der Fingergelenke Abstract Chronic inflammatory arthritis is recognized specifically by bone erosions, caused by characteristic pannus tissue. In the finger joints dynamic low-Tesla MRI is nearly double but not completely sensitive in the detection of erosions than conventional radiography, sonography takes an intermediate position. Less specific signs of synovitis and tenosynovitis are shown with high sensitivity by both 3(2)-phase bone scintigraphy and ultrasound, MRI is less sensitive in this respect. However, standard situation of inflammation in bone scintigraphy -positive finding in early as well as late phase -is of surprisingly low sensitivity, any singular finding in the early or late phase has to be regarded as positive. Specificity of these singular findings is nevertheless sufficiently high, acute inflammatory joint changes and even erosions are also seen with MRI in obviously healthy persons. Only 2-phase bone scintigraphy is easily able to present a simultaneous survey of all joints of the body. For this reason 2-phase bone scintigraphy is most suitable for exclusion but also for primary diagnosis of disease, specification must be done afterwards by other imaging modalities or by laboratory findings.
Zusammenfassung & Ziele: Ver ä nderte epidemiologische Bedingungen einerseits und zunehmende Antibiotikaresistenzen andererseits sind Anlass, die Behandlung von Patienten mit Halsschmerzen in der Hausarztpraxis zu ü berdenken. Methoden: Im Rahmen eines Leitlinienprojektes der DEGAM wurde die Literatur zum Thema Halsschmerzen und Pharyngitis in Bezug auf Epidemiologie, Diagnostik, nat ü rlichen Verlauf und Komplikationen sowie Therapieeffekte gesichtet und unter dem Aspekt der haus ä rztlichen Versorgungsebene bewertet. Ergebnisse: Die Pharyngitis ist in der Regel eine kurze, selbstlimitierende Erkrankung. Eine eindeutige ä tiologische Zuordnung ist meistens nicht m ö glich. Die Wirkung von Antibiotika auf Symptome und Krankheitsdauer ist allenfalls moderat, jedoch etwas ausgepr ä gter bei typischen klinischen Zeichen und Nachweis von-h ä molysierenden Streptokokken der Gruppe A (GAS, S. pyogenes). Peritonsillarabszess und andere eitrige Komplikationen sind selten. Das Akute Rheumatische Fieber (ARF) ist in westlichen Industriel ä ndern extrem selten geworden. Dieser R ü ckgang ist nicht erkl ä rbar mit einer konsequenten Antibiotikabehandlung von GAS-Pharyngitiden. Schlussfolgerungen: Eine routinem ä ß ige Antibiose zur Pr ä vention von Komplikationen wie Peritonsillarabszess oder (bei GAS-Pharyngitis) Akutem Rheumatischem Fieber halten wir in unserer epidemiologischen Situation nicht f ü r indiziert. Zur Symptomlinderung und Krankheitsverk ü rzung sollten Antibiotika bei schwererer Erkrankung und Zeichen einer GAS-Pharyngitis gegeben werden, wenn Arzt und Patient die erwartete Wirkung f ü r relevant halten. Ein Algorithmus f ü r die Entscheidungsfi ndung wird vorgestellt. Antibiotikum der Wahl ist Penicillin. Alle Patienten sollten zur Prognose informiert werden, und allen ist eine Behandlung mit Analgetika vorzuschlagen.
scite is a Brooklyn-based organization that helps researchers better discover and understand research articles through Smart Citations–citations that display the context of the citation and describe whether the article provides supporting or contrasting evidence. scite is used by students and researchers from around the world and is funded in part by the National Science Foundation and the National Institute on Drug Abuse of the National Institutes of Health.
customersupport@researchsolutions.com
10624 S. Eastern Ave., Ste. A-614
Henderson, NV 89052, USA
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.
Copyright © 2025 scite LLC. All rights reserved.
Made with 💙 for researchers
Part of the Research Solutions Family.