Venectasias of palms and fingers, more or less developed, occur relatively frequently in elderly people. Other terms are palmar and digital varicosis. This abnormality is rarely observed, but it is clinically important in the case of thrombophlebitis, appearing as small, painful, palpable nodules.
Persisting embryonic vessels of the head and neck generally are rare anomalies, and usually t h e y are of no clinical consequences. In our case of a traumatic carotico-cavernous fistula an accidentally discovered hypoglossal artery became very iInportant for surgical treatment.Case R e p o r t G.Z., a ~5-year-old white male, was injured in a motorcycle accident. Iu an unconscious state he was admitted to a general hospital, and a mild hemorrhage from the left ear was noticed. After almost 1 day of unconsciousness he became restless for ~ days. Later on he vomited several times and when he awoke he complained of severe headaches.The physical and neurologic findings were normal. Roentgenograms of the skull revealed no fracture. Shortly thereafter, a mild protrusion of the right eyeball occurred, and in the following days the protrusion increased more and more. Also the patient started having a hissing sound in his head, synchronous with the rate of his pulse. Thirteen days after the accident the patient was transferred to the Ophthalmic Itospital of the Wtirzburg University for further observation.Examination there revealed a severe hematoma of the right eyelids, which could not be closed over the protruded eyeball. The palpebral fissure could be closed up to 3 ram., and opened for about 5 ram. There was a marked chemosis, and the swollen conjunctiva overlapped the margin of the lower lid ( Fig. 1). A small fistula was seen in the nasal part of the overlapping conjunctival flap, and a mild hemorrhagic discharge was noticed twice from that fistula. There was a protrusion of the right eyeball, measuring 14 mm., as compared to the left eye. No movements of the right eye were possible. The right pupil was dilated slightly and did not react to light. There was no lesion or opacity of the cornea, of the aqueous chamber, or of the crystalline lens, and there was no irritation of the iris. In the vitreous body there was some mild turbidness. The eyegrounds appeared normal. The visual acuity was diminished in the right eye (5/~25), and normal in the left eye (5/4). The visual field, tested with hand perimeter and color squares of ~.0 cmY, proved to be normal on both sides.In spite of an absent visible pulsation of the eye, a carotico-cavernous fistula was diagnosed, and the patient was transferred to the Neurosurgical Division of the Wtirzburg University, ~6 days after the accident. Examination. There was slight weakness of the lower portion of the face on the left, but there were no other Received for publication March 15, 1963. FIG. 1. Patient before operation.abnormalities. The patient continued having a hissing sound in his head. A pulse-synchronous aneurysmal murmur was heard distinctly in the temporal areas, more on the right than on the left. The electroencephalogram was interpreted as abnormal, with increasingly occurring slow waves in the right frontoprecentral region.Carotid angiograms were performed on both sides. Eight films were taken in each angiography, 4 ill lateral, and 4 in sagittal view. In either projec...
Mit 21 Abbildungen Über das Problem der Deutung von knöchernen Gebilden distal des Epikondylus medialis humeri (Ep .m.h.) wurden im vergangenen Jahr in dieser Zeitschrift mehrere Arbeiten veröffentlicht. Auf einen derartigen Befund wurde erstmals von A. Köhler hingewiesen. Seit 1907 erschienen mehrere kasuistische Beiträge. Eine ausführlichere Publikation zu diesem Thema erschien lediglich von Heiss. Im vergangenen Jahr wurde von verschiedenen Seiten versucht, endlich eine Klärung herbeizuführen. Doch gerade das Dezemberheft zeigt uns, daß es eine einheitliche Beurteilung nicht gibt. Hier sind es Sieckel und Schröder, die die heutige Situation wiedergeben. Sieckel tritt für die Annahme einer anlagebedingten Störung ein, während Schröder eine traumatische Genese befürwortet. Man glaubte anfangs bei den zur Diskussion stehenden Gebilden seltene Befunde erhoben zu haben. Doch ist jetzt das Gegenteil anzunehmen. Allein Sie ekel berichtete über 72 eigene Beobachtungen, die er innerhalb eines relativ kurzen Zeitraumes zu sehen bekam. Damit scheint der Seltenheitswert endgültig verloren zu sein. Neben der Demonstration der Röntgenaufnahmen und einer Beschreibung der Befunde, finden sich in vielen Mitteilungen nur kurze Angaben über das Vorhandensein oder Fehlen eines Traumas in der Anamnese und nur selten Altersangaben. Fast alle Mitteilungen stellen mehr oder weniger zufällig erhobene Einzelbeobachtungen dar, und es werden verschiedene Vermutungen über die Ätiologie angeführt.Hill g e r und Hamm lehnen eine traumatische Genese ab, da das seltene Vorkommen im Gegensatz zu den recht häufigen unbemerkten Traumen des Ellenbogengelenkes in der Jugend" stünde. Sie ekel spricht sich ebenfalls gegen die Ansicht einer traumatischen Entstehung aus, da das doppelseitige Vorhandensein und das gleichzeitige Auftreten von persistierenden .Apophysen an anderen Stellen dagegen spräche.Es liegt uns fern, die von den eben genannten Autoren ausgesprochenen Ansichten als unrichtig zu bezeichnen. Wir glauben aber, darauf hinweisen zu dürfen, daß ihre Ansichten in ihren Veröffentlichungen nicht bewiesen sind. Hierzu wäre u. E. eine von der Kindheit bis in das 20. Lebensjahr reichende Beobachtung erforderlich, die auch die vielen unbemerkten Traumen in der Jugend" mitberücksichtigen müßte (mit röntgen. Kontrolle).Unserer Ansicht nach wird den verschiedenen Möglichkeiten, die zu gleichartigen, wenn auch nicht in allen Fällen gleichen Verknöcherungen führen, nicht genügend Berücksichtigung geschenkt. So möchten wir noch darauf hinweisen, daß nicht nur das Zustandsbild nach Frakturen am Ep.m.h. und eine länger bestehende Epikondylitis ausgeschlossen werden müssen. Es ist auch möglich, daß es gelegentlich nach Weichteilkontusionen -und sei es auch im späteren Alter -zu glatt begrenzten, rundlichen, zitronenkern-bis erbsengroßen Verknöcherungen kommen kann.Sicherlich treten während der Ossifikation bei einzelnen Menschen auch einmal mehrere Knochenkerne in den knorpelig vorgebildeten Apophysen des distalen Humerusgebietes auf. Es könnte dann auch...
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