Background Early mobilization positively influences the outcome of critically ill patients, yet in clinical practice, the implementation is sometimes challenging. In this study, an adaptive robotic assistance system will be used for early mobilization in intensive care units. The study aims to evaluate the experience of the mobilizing professionals and the general feasibility of implementing robotic assistance for mobilization in intensive care as well as the effects on patient outcomes as a secondary outcome. Methods The study is single-centric, prospective, and interventional and follows a longitudinal study design. To evaluate the feasibility of robotic-assisted early mobilization, the number of patients included, the number of performed VEM (very early mobilization) sessions, and the number and type of adverse events will be collected. The behavior and experience of mobilizing professionals will be evaluated using standardized observations (n > 90) and episodic interviews (n > 36) before implementation, shortly after, and in routine. Patient outcomes such as duration of mechanical ventilation, loss of muscle mass, and physical activity will be measured and compared with a historical patient population. Approximately 30 patients will be included. Discussion The study will provide information about patient outcomes, feasibility, and the experience of mobilizing professionals. It will show whether robotic systems can increase the early mobilization frequency of critically ill patients. Within ICU structures, early mobilization as therapy could become more of a focus. Effects on the mobilizing professionals such as increased motivation, physical relief, or stress will be evaluated. In addition, this study will focus on whether current structures allow following the recommendation of mobilizing patients twice a day for at least 20 min. Trial registration ClinicalTrials.gov, NCT05071248. Date: 2021/10/21
Zusammenfassung. Hintergrund: Intensivpatient_innen sind oft einer langen Immobilität ausgesetzt. Wenn sie aber frühzeitig mobilisiert werden, lassen sich positive Effekte auf ihr Outcome, wie z.B. eine Verbesserung der körperlichen Funktion, nachweisen. Einer der Gründe für die späte Mobilisation ist, dass zu wenig Hilfsmittel zur Verfügung stehen. Fragestellungen/Ziel: Dieser Beitrag gibt einen Überblick über den Einsatz von robotischen oder technischen Systemen als Hilfsmittel für die Frühmobilisation. Welche robotischen und technischen Hilfsmittel werden in Studien zur Frühmobilisation von erwachsenen Intensivpatient_innen durch Pflegefachpersonen oder Physiotherapeut_innen untersucht? Über welche Effekte von Frühmobilisation mittels robotischem und technischem System auf die Patientenoutcomes wird in den Studien berichtet? Methoden: Die Datenbanken Medline, Web of Science, CINAHL, Cochrane Library, Embase, IEEE Xplore, Scopus und WTI wurden zwischen Mai und Juli 2020 und im Januar 2022 systematisch durchsucht. Zusätzlich wurde im ersten Suchlauf eine Randsuche über GoogleScolar und ResearchGate durchgeführt. Ergebnisse: Es wurden 27 Veröffentlichungen eingeschlossen (9 RCTs, 7 Expertenmeinungen, 3 quantitative Querschnittstudien, 2 Fall-Kontroll-Studien, 2 Literaturreviews, 2 klinische Einzelfallstudien, 2 Interventionsstudien im Prä-Post-Design). Hier zeigte sich, dass als Hilfsmittel vor allem elektronische Bettfahrräder und Kipptische eingesetzt werden. Es war eine uneinheitliche Datenlage in Bezug auf verschiedene Patientenoutcomes nachweisbar. Schlussfolgerungen: Weitere Forschung zum Einsatz von technischen und robotischen Systemen zur Frühmobilisation ist vor allem in Bezug auf unterschiedliche Studienpopulationen notwendig. Frühmobilisationsrobotik ist noch nicht Teil der Regelversorgung.
Background: Early mobilization positively influences the outcome of critically ill patients, yet in the clinical practice the implementation is sometimes challenging. In this study, an adaptive robotic assistance system will be used for early mobilization in intensive care units. The study aims to evaluate the experience of the mobilizing professionals, the effects on patient outcomes, and the general feasibility of implementing robotic assistance for mobilization in intensive care.Methods: The study is monocentric, prospective, interventional, and has multiple time points for data collection. To evaluate the feasibility of robotic-assisted early mobilization, the number of patients included, the number of performed VEM (very early mobilization) sessions, as well as the number and type of adverse events will be collected. The behavior and experience of mobilizing professionals will be evaluated using standardized observations (n>90) and episodic interviews (n>36) before implementation, shortly after, and in routine. Patient outcomes such as duration of mechanical ventilation, loss of muscle mass and physical activity will be measured and compared with a historical patient population. Approximately 30 patients will be included. Discussion: The study will provide information about patient outcomes, feasibility, and the experience of mobilizing professionals. It will show whether robotic systems can increase early mobilization frequency of critically ill patients. Within ICU structures, early mobilization as therapy could become more of a focus. Effects on the mobilizing professionals such as increased motivation, physical relief, or stress will be evaluated. In addition, this study will focus on whether current structures allow following the recommendation of mobilizing patients twice a day for at least 20 minutes. The aim of this study is to evaluate the implementation of a new standard of robotic-assisted early mobilization in the intensive care setting and whether it can be utilized permanently within the current framework.Trial registration: (clinicaltrials.org TRN: NCT05071248, Date: 2021/10/21) URL https://clinicaltrials.gov/ct2/show/NCT05071248
Bei der Versorgung auf einer neonatologischen Intensivstation sind Frühgeborene zahlreichen Schmerzinterventionen ausgesetzt. Rezidivierende Schmerzreize und eine nicht adäquate Schmerztherapie können das nozizeptive System von Frühgeborenen ungünstig beeinflussen und langfristig zu Entwicklungsstörungen führen. Dies erfordert eine standardisierte und regelmäßige Schmerzerfassung durch den Einbezug evaluierter Schmerzerfassungsinstrumente.
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