Coxsackievirus B3-induced myocarditis in different immunocompetent mouse strains was used as a model to investigate interrelationships between virus replication and development of chronic enteroviral heart disease. Using in situ hybridization to detect enteroviral RNA, we show that heart muscle infection is not only detected in acute myocarditis but is also detected during the chronic phase of the disease. Coxsackievirus B3 could evade immunological surveillance in a host-dependent fashion, thus inducing a persistent infection of the myocardium in association with ongoing inflammation. Patterns of acute and persistent myocardial infection were quantitatively assessed in one representative mouse strain (A.CA/SnJ, H-2f) by applying computer-assisted digital image processing; these patterns were then related to the extent of myocardial tissue damage as well as to inflammation. We observed a strong correlation, both spatial and temporal, between viral replication and development of myocardial lesions, indicating that acute and chronic myocardial injuries are a consequence of multifocal organ infection. Analysis of strandspecific in situ hybridization revealed that viral replication in persistent infection is restricted at the level of RNA synthesis. The described procedure for quantitating organ infection provides a powerful tool for evaluating virus-host interactions and will be of particular interest to those studying human enterovirus-induced cardiomyopathies.
Enteroviruses are considered to be the major aetiological agents of myocarditis in humans. Recent in situ hybridization studies on endomyocardial biopsies and autopsy hearts indicate that enterovirus RNA can be detected (pattern of persistent infection) not only in acute myocarditis (pattern of acute infection), but also in chronic dilated cardiomyopathy. Our experimental studies on murine coxsackievirus B3 myocarditis provided evidence that persistent infection may also occur in mice. Quantitative in situ hybridization and immunohistochemistry as well as electron microscopical in situ hybridization experiments were performed on ACA/SnJ mice 3-30 days after infection. The pattern of acute infection (days 3-9 p.i.) is characterized by rapid progression of myocardial lesions, an increasing number of inflammatory cells and a high number of infected myocytes. Hallmarks of the persistent pattern (days 15-30 p.i.) are reduced inflammation, reduced numbers of persistently infected cells and a slow progression of myocardial lesions. Infection is primarily restricted to degenerated, atrophic myocytes and to fibroblasts.
Zur Prozeβuntersuchung therapeutischer Lenkung und Empathie in der Verhaltenstherapie wurden bis heute nur sehr wenige empirische Studien veröffentlicht. In der vorliegenden Studie wird die prognostische Relevanz beider Merkmale am Beispiel der verhaltenstherapeutischen Phobienbehandlung mittels Kognitiver Therapie versus Reizkonfrontation in vivo untersucht. Dazu wurden jeweils 4 ausgewählte Sitzungen aus dem Behandlungsverlauf einer detaillierten Interaktionsanalyse mit der «Structural Analysis of Social Behavior» (SASB) unterzogen. 26 Patienten wurden mit einer Expositionstherapie in vivo und 22 mit einer kognitiv-orientierten Verhaltenstherapie behandelt. Um die prozessualen Entwicklungen der therapeutischen Lenkung und Empathie im Gesamtverlauf der Behandlungen beurteilen zu können, wurden folgende Sitzungen ausgewählt: (a) die 2. Sitzung, (b) die letzte Sitzung vor der spezifischen Intervention (Reizkonfrontation versus Kognitive Therapie), (c) die erste Sitzung nach der spezifischen Intervention, (d) die vorletzte Sitzung der Gesamtbehandlung. Zusätzlich wurden themenspezifische Wirkungen auf das Therapeutenverhalten mit einer Episodenanalyse kontrolliert (Vergleich von Gesprächssequenzen, in denen über Ängste und Phobien gesprochen wird, mit Gesprächssequenzen, in denen andere Inhalte thematisch sind). Die Ergebnisse verdeutlichen, daβ sich Therapeuten ausgesprochen störungs- bzw. themenspezifisch verhalten. Diese themenspezifische Wirkung auf das Interaktionsverhalten wird zugleich durch das jeweilige therapeutisch-technische Vorgehen mitbeeinfluβt. Schlieβlich lassen sich Voraussagen aus der Qualität therapeutischer Lenkung und Empathie auf den Behandlungserfolg vornehmen. Insbesondere in der Kognitiven Angstbehandlung erweisen sich Therapeuten deutlich überlegen, die ich durchgängig und zunehmend empathisch verhalten, während stark lenkende Therapeuten ungünstige Effekte hervorbringen.
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