We studied the efficacy and safety of itraconazole for the prevention of fungal infection in neutropenic patients given cytotoxic chemotherapy for hematologic malignancies. Patients were randomly allocated to receive either itraconazole (200 mg bd) or placebo in addition to oral amphotericin B until the patient either developed fungal infection or had completed antileukemic treatment. Forty six patients (83 neutropenic episodes) treated with itraconazole and 46 placebo treated patients (84 neutropenic episodes) were evaluable. No specific toxicity was noted. Nine fungal infections developed in the itraconazole group, of which four were histologically or microbiologically proven and 15 in the patients given placebo (eight proven) (p < 0.12). All these patients received IV amphotericin B. The incidence of Candida albicans infections tended to be lower in the itraconazole group, but overall, there was no measurable improvement in the prevention of fungal infections and mortality by itraconazole.
Summary: A total of 137 patients with aspergillosis or aspergilloma has been treated with 50 to 400 mg itraconazole daily during 11 to 780 days.
The global assessments »markedly improved« and »cured« were given to 60% of the treatments in invasive aspergillosis (n = 35) and reached 66% in chronic necrotising pulmonary aspergillosis (n = 44). These response rates are sufficiently high regarding the limited number of antifungal agents useful in aspergillosis. Sixty‐two percent of the chronic pulmonary aspergilloma cases (n = 42) showed symptomatic improvement and the radiological picture had improved in 30%. In one patient, the fungus ball disappeared during long‐term treatment. The results in five allergic bronchopulmonary aspergillosis (ABPA) patients indicate a possible role for itraconazole as complementary treatment to corticosteroids. All seven patients with cutaneous aspergillosis were mycologically and clinically cured after a maximum of 158 days of treatment. Two out of three biopsy proven cases of bone aspergillosis responded to itraconazole therapy. These long‐term treatments with itraconazole were well tolerated. The reported side effects were merely of gastro‐intestinal origin and there was no effect on the most important biochemical and haematological parameters.
Itraconazole appears to be a valuable new tool in the treatment of aspergillosis.
Zusammenfassung: Eine Gesamtzahl von 137 Aspergillose‐ und Aspergillom‐Patienten wurde mit 50–400 mg Itraconazol täglich über Perioden zwischen 11 und 780 Tagen behandelt.
Das Globalurteil »wesentlich gebessert« oder »geheilt« erhielten 60% der Behandelten mit invasiver Aspergillose (n = 35) und 66% der Patienten mit chronisch nekrotisierender Lungenaspergillose (n = 44). Diese Ansprechquoten sind recht hoch, wenn man die beschränkte Anzahl der bei Aspergillose wirksamen Antimykotika berücksichtigt. Bei 62% der Fälle mit chronischem Lungenaspergillom (n = 42) wurde eine symptomatische Besserung erzielt, bei 30% besserte sich das radiologische Bild. Bei einem Patienten verschwand der Fungusball während Langzeitbehandlung. Die Ergebnisse von 5 Patienten mit allergischer bronchopulmonaler Aspergilose (ABPA) deuten auf die mögliche Rolle von Itraconazol bei einer Kombinationsbehandlung mit Kortikosteroiden. Alle 7 Patienten mit kutaner Aspergillose waren nach einer maximalen Behandlungsdauer von 158 Tagen mykologisch und klinisch geheilt. Zwei von 3 bioptisch nachgewiesenen Fällen mit Knochenaspergillose sprachen auf Itraconazol‐Behandlung an. Die Langzeitbehandlung mit Itraconazol war gut verträglich. Die angegebenen Nebenwirkungen waren meist gastrointestinalen Ursprunges, die wesentlichsten biochemischen und hämatologischen Parameter blieben unbeeinflußt. Damit erweist sich Itraconazol als ein wertvolles neues Medikament bei der Behandlung der Aspergillose.
Summary. The efficacy of 1% ketoconazole shampoo in the treatment of dandruff was tested in a double‐blind, placebo‐controlled trial with 176 patients. The application of the shampoo twice weekly gave a good or excellent result in 74% of the patients treated with ketoconazole versus 20% of the patients treated with placebo after 2 weeks. After 4 weeks these results were 80% versus 23%.
The shampoo was well tolerated. Only one patient in the ketoconazole group stopped treatment because of greasy hair.
Zusammenfassung. Die Wirksamkeit eines 1%igen Ketoconazol‐Shampoos zur Behandlung von Kopfschuppen wurde in einer Placebokontrollierten Doppelblindstudie an 176 Patienten untersucht. Die wöchentlich zweimalige Anwendung des Shampoos ergab nach zwei Wochen gute bis ausgezeichnete Resultate an 74% der Ketoconazol‐behandelten gegenüber 20% der Placebo‐behandelten Patienten. Nach vier Wochen betrugen die Ergebnisse 80% gegenüber 23%. Der Shampoo wurde gut vertragen. Nur ein Patient in der Ketoconazol‐Gruppe gab die Behandlung wegen fettigen Haars auf.
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