Candida species are commonly detected isolates from abdominal foci. The question remains as to who would benefit from early empiric treatment in cases of Candida peritonitis. This study collected real-life data on critically ill patients with Candida peritonitis to estimate the relevance of the chosen treatment strategy on the outcome of these patients. One hundred and thirty-seven surgical intensive care unit (ICU) patients with intra-abdominal invasive Candidiasis were included in the study. Fifty-six patients did not get any antifungal agent. Twenty-nine patients were empirically treated, and 52 patients were specifically treated. In the group without, with empiric and with specific antifungal treatment, the 30-day mortality rate was 33.9, 48.3 and 44.2 respectively. Candida albicans was the most frequently found species. Seven patients in the specific treatment group and one patient in the empiric treatment group emerged with candidaemia. Age, leucocyte count, APACHE II Score and acute liver failure were independent predictors of 30-day mortality in patients with Candida peritonitis. Not all patients with Candida peritonitis received antifungal treatment in real clinical practice. Patients with higher morbidity more often got antifungals. Early empirical therapy has not been associated with a better 30-day mortality.
Die Erweiterung der Kenntnisse auf dem Gebiet der Enzymforschung 1/i6t die Wichtigkeit enzymatischer Spaltungsprozesse ffir den Ablauf des Stoffwechsels immer deutlicher erscheinen. Unter den vielen bekannten Enzymen wird den phospha~abspaltenden Fermenten, oder Phosphatasen, wegen der besonderen/~olle, die phosphorylierte Zwischenprodukte im Intermedi/~rstoffwechsel sloielen , groBes Interesse gewidmet. Dem in der Klinik t~ttigen Arzt~ gibt die Bestimmung der Serumphos-phataseak~ivit/i~ einen diagnostisch u 13berblick fiber die St6rungen der Fermeni~aktivit/i~ in versehiedenen Organsystemen. Hierbei interessieren den Kinderarzt insbesondere Steigerungen der Ferment~-aktivit~t im Serum, die durch die Rachitis verursacht werden. Die Steigerung der Phosphataseaktivitiit ist dab verlgfilichste blutehemische Zeichen/iir eine Rachitis 1 und der Bestimmung des anorganisehen Phosphors gerade bei beginnenden Erkrankungen signifikant fiberlegen ~.Obwohl zur Bestimmung der alkalischen Phosphataseaktivit~t eine ganze Anzahl vonMethoden angegeben wurden, fehlte lange Zeit ein Verfahren, das bei ausreichender Genauigkeit ein schnelles und einfaches Arbeiten erm6glichte. ])as yon I-IvoeI~S u. T~mALAu a entwickelte Prinzip der enzymatischen Spaltung tines Phenolphthaleinphoslohors~ureesters mit anschlie6ender Phenolphthaleinbestimmung erffillt diese Bedingungen in zufriedenstellender Weise. Allerdings wird seine Verwendbarkeit bei I~eihenuntersuchungen in der gacMtisdiagnostik etwas durch die ffir S~uglinge relativ groBe benS~igte Serummenge yon 1,5 ml (je 0,5 ml fiir die Doppelbestimmung ~-0,5 ml ftir die Bezugskfivette) eingeschri~nk~. Es war datum der Zweelc dieser Arbeit, die MSgliehkeiten einer Milcro. modi/ikation der Methode nach HVGGI~S u. TALALAu ZU prii/en und diese dann in Anlehnung an die Orginalarbeit zu entwickeln. 24*
scite is a Brooklyn-based organization that helps researchers better discover and understand research articles through Smart Citations–citations that display the context of the citation and describe whether the article provides supporting or contrasting evidence. scite is used by students and researchers from around the world and is funded in part by the National Science Foundation and the National Institute on Drug Abuse of the National Institutes of Health.
customersupport@researchsolutions.com
10624 S. Eastern Ave., Ste. A-614
Henderson, NV 89052, USA
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.
Copyright © 2025 scite LLC. All rights reserved.
Made with 💙 for researchers
Part of the Research Solutions Family.