Background/ObjectiveThe application of a cervical collar is a standard procedure in trauma patients in emergency medicine. It is often observed that cervical collars are applied incorrectly, resulting in reduced immobilization of the cervical spine. The objective of this study was to analyze the practical skills of trained professional rescue personnel concerning the application of cervical collars.Material and MethodsWithin emergency medical conferences, n = 104 voluntary test subjects were asked to apply a cervical collar to a training doll, wherein each step that was performed received an evaluation. Furthermore, personal and occupational data of all study participants were collected using a questionnaire.ResultsThe test subjects included professional rescue personnel (80.8%) and emergency physicians (12.5%). The average occupational experience of all study participants in pre-clinical emergency care was 11.1±8.9 years. Most study participants had already attended a certified training on trauma care (61%) and felt "very confident" in handling a cervical collar (84%). 11% applied the cervical collar to the training doll without errors. The most common error consisted of incorrect adjustment of the size of the cervical collar (66%). No association was found between the correct application of the cervical collar and the occupational group of the test subjects (trained rescue personnel vs. emergency physicians) or the participation in certified trauma courses.ConclusionDespite pronounced subjective confidence regarding the application of cervical collars, this study allows the conclusion that there are general deficits in practical skills when cervical collars are applied. A critical assessment of the current training contents on the subject of trauma care must, therefore, be demanded.
Despite pronounced subjective confidence regarding the application of cervical collars, this study shows that there are general deficits in the practical skills of applying cervical collars. Therefore, a critical assessment of the current training contents on the subject of trauma care must be demanded.
In Deutschland beläuft sich die Zahl aller Unfallverletzten in der präklinischen Notfallversorgung auf insgesamt über 7 Millionen pro Jahr [1]. Von diesen Patienten weisen mehreren Studien zufolge aber nur 3% eine Verletzung der Wirbelsäule auf, davon allerdings 20% eine Rückenmarkläsion [2]. Hochrechnungen zufolge gelten ca. 10 000 davon als gravierende Wirbelsäulenverletzungen, bei welchen die relevanten Schä-digungen zu 20% in der Halswirbelsäule und zu 80 % im Bereich der Brust-und Lendenwirbelsäule lokalisiert sind. Am häufigsten betroffen ist der erste Lendenwirbelkörper (LWK 1) mit dem dazugehörigen Segment Th12/L1 [3]. Wirbelsäulentraumata sind nicht selten mit Begleitverletzungen der Extremitäten, des Thorax und des Schädels vergesellschaftet [4, 5]. Bei polytraumatisierten Patienten liegt die Häufig-keit spinaler Verletzungen aufgrund starker Gewalteinwirkung mit 10 -20 % deutlich über dem Durchschnitt [4]. Jährlich werden in Deutschland etwa 1800 Patienten mit akut erworbenen Querschnittlähmungen therapiert [6]. In den Industriestaaten allgemein wird die Inzidenz traumatischer Querschnittlähmungen mit 10 -30 pro 1 Million Einwohner angegeben [7, 8]. In Europa sind die häufigsten Ursachen, bei denen es zu einer Verletzung der Wirbelsäule kommt, Verkehrsunfälle (37 %) und Stürze aus großer Höhe (30%). Des Weiteren kommt es aufgrund der demografischen Entwicklung zunehmend häufiger zu Wirbelsäulenverlet-zungen des geriatrischen Patienten, durch banale Traumata oder Spontanfrakturen bei Osteoporose [3 -5]. Am häufigsten entstehen Wirbelsäulenverletzun-gen im Rahmen von Unfällen im Straßenverkehr. Die adäquate Versorgung von Patienten mit Wirbelsäulenverletzungen mit oder ohne Beteiligung des Rückenmarks beginnt direkt am Unfallort, also im Bereich der präklinischen Notfallmedizin. Die Sorge, spinale Schädigungen zu übersehen, und die aktuellen Diskussionen über das präklinische Management von Wirbelsäulentraumata begleiten einen Großteil des in der Notfallmedizin tätigen Personals. Eine adäquate Behandlung hat im Hinblick auf die möglichen schwerwiegenden Folgen für den Patienten, die aus einer Rückenmarkläsion entstehen können, einen besonderen Stellenwert. Abkürzungen ABCDE-Schema A -Airway B -Breathing C -Circulation D -Disability E -Exposure/Environment AMPEL-Schema A -Allergien
Paramedics do not feel uncertain about the prehospital assessment and treatment of spinal injuries. The feeling of confidence in participants who had already attended a course on the treatment of trauma patients before was significantly higher.
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