SummaryOverwhelming evidence has linked inflammatory disorders to a hypercoagulable state. In fact, thromboembolic complications are among the leading causes of disability and death in many acute and chronic inflammatory diseases. Despite this clinical knowledge, coagulation and immunity were long regarded as separate entities. Recent studies have unveiled molecular underpinnings of the intimate interconnection between both systems. The studies have clearly shown that distinct pro-inflammatory stimuli also activate the clotting cascade and that coagulation in turn modulates inflammatory signaling pathways. In this review, we use evidence from sepsis and inflammatory bowel diseases as a paradigm for acute and chronic inflammatory states in general and rise hypotheses how a systematic molecular understanding of the "inflammation-coagulation" crosstalk may result in novel diagnostic and therapeutic strategies that target the inflammation-induced hypercoagulable state.
Diesen Nachteil besitzt ein in jüngerer Zeit entwickeltes Händedesinfektionsmittel praktisch nicht mehr. Auf Grund eigener experimenteller Erfahrungen sehen wir das Präparat ,,Kö l82 als das z. Z. optimale Desinfektionsmittel für die Chirurgenhand an. Wir berichten über unsere Ergebnisse mit dem Präparat ,,Kö 18's, um einerseits die Wirkung dieses Mittels mit experimentell gewonnenen Daten zu belegen und andererseits aber auch Einblick in die heute übliche Prüfung der Händedesinfektionsmittel zu geben. Das Händedesinfektionsmittel Kö 18 Es handelt sich bei dem Präparat ,,Kö 18" um ein Händedesinfektionsmittel auf der Basis des Dodecyldimethyl-34-dichlorbenzyl-
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