1983
DOI: 10.1159/000275651
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Biological Behaviour of Laryngeal Adenoid Cystic Carcinoma Therapeutic Considerations

Abstract: Two cases of adenoid cystic carcinoma of the larynx are reported with a review of the world literature. This tumour, though capable of metastasizing via the blood stream to various organs (brain, lung, bone, etc.), seldom spreads to the cervical lymph nodes, usually by direct infiltration. Because of the biological behaviour of the neoplasm, radical neck dissection is not indicated.

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“…Häufiger finden sich adenoidzystische Karzinome der Subglottis und der Trachea [12,6]. Die Neigung zu lymphogener Metastasierung wird als gering eingeschätzt [8,13]. Das biologische Verhalten des Tumors zeichnet sich durch ein lokal aggressives Wachstum mit perivaskulärer und perineuraler Ausbreitung aus [14,15].…”
Section: Diskussionunclassified
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“…Häufiger finden sich adenoidzystische Karzinome der Subglottis und der Trachea [12,6]. Die Neigung zu lymphogener Metastasierung wird als gering eingeschätzt [8,13]. Das biologische Verhalten des Tumors zeichnet sich durch ein lokal aggressives Wachstum mit perivaskulärer und perineuraler Ausbreitung aus [14,15].…”
Section: Diskussionunclassified
“…Im Unterschied zu einem isolierten Plattenepithelkarzinom ist bei diesem Kollisionstumor zu bedenken, dass adenoidzystische Karzinome wesentlich stärker zu lokoregionären Rezidiven und einer hämatogenen Metastasierung neigen und dies auch über 10 Jahre nach der Ersttherapie des Primarius auftreten kann [8,15]. Neben der hohen Wahrscheinlichkeit für die Entwicklung eines Lokalrezidivs ist daher im Rahmen der Tumornachsorge der Ausschluss einer Fernmatastasierung über 10 ± 15 Jahre hinweg notwendig.…”
Section: Diskussionunclassified
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“…Conversely, distant metastases may be detected (in the lung, liver, bones, brain) in the terminal stage. A cervical mass is not always a lymph node secondary, as it may be a recurrence or persistence of the primary tumour (Ferlito and Caruso, 1983;Ferlito et al, 1990). Occasionally, a metastasis from a basaloid squamous cell carcinoma may be mistaken for an adenoid cystic carcinoma (Ferlito et al, 1997a).…”
Section: Adenoid Cystic Carcinomamentioning
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“…However, these modalities do not seem to affect mortality, which is typically the result of metastatic disease [2,4]. Prophylactic lymph node dissection is only indicated for clinically involved nodes [5,6]. ACC is characterized by an indolent growth pattern and late distant metastasis, most commonly to the lungs [2].…”
Section: Introductionmentioning
confidence: 99%