2018
DOI: 10.1080/11356405.2018.1452869
|View full text |Cite
|
Sign up to set email alerts
|

Discussion of competences at university level: review of the competency profile of social educators /Discusión de competencias en el ámbito universitario: revisión del perfil del educador social

Abstract: Training in competences helps university students develop in a comprehensive way that is oriented towards working in their chosen profession. The profession focused on in this study is that of social educator. Degree programmes related to this profession are relatively new and their implementation is also open to variation. As a result of this, a review of the competency profile of the profession is considered necessary. The study presented here aims to validate the competences of this profession by means of e… Show more

Help me understand this report

Search citation statements

Order By: Relevance

Paper Sections

Select...
1

Citation Types

0
0
0

Year Published

2022
2022
2024
2024

Publication Types

Select...
3

Relationship

0
3

Authors

Journals

citations
Cited by 3 publications
(1 citation statement)
references
References 6 publications
0
0
0
Order By: Relevance
“…La importancia del desempeño comunicativo de los estudiantes universitarios ha sido ampliamente estudiada a causa de, por una parte, la relación que diversos estudios han logrado identificar entre este y el éxito académico (Gonzalo, 2016;Cerda et al, 2017;Gonzalo & Gómez-Delsouc, 2017;Yoon, 2018) y, por otra, al valor que el mundo del trabajo otorga a estas y otras competencias transversales (Chaibate et al, 2017;Eslava-Suanes, González-López, De León-Huertas, C., 2018).…”
Section: Discussionunclassified
“…La importancia del desempeño comunicativo de los estudiantes universitarios ha sido ampliamente estudiada a causa de, por una parte, la relación que diversos estudios han logrado identificar entre este y el éxito académico (Gonzalo, 2016;Cerda et al, 2017;Gonzalo & Gómez-Delsouc, 2017;Yoon, 2018) y, por otra, al valor que el mundo del trabajo otorga a estas y otras competencias transversales (Chaibate et al, 2017;Eslava-Suanes, González-López, De León-Huertas, C., 2018).…”
Section: Discussionunclassified