2008
DOI: 10.1002/jhm.289
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Esophageal perforation as a complication of esophagogastroduodenoscopy

Abstract: Fifty years ago, esophageal perforation was common after rigid upper endoscopy.The arrival of flexible endoscopic instruments and refinement in technique have decreased its incidence; however, esophageal perforation remains an important cause of morbidity and mortality. This complication merits a high index of clinical suspicion to prevent sequelae of mediastinitis and fulminant sepsis. Although the risk of perforation with esophagogastroduodenoscopy alone is only 0.03%, this risk can increase to 17% with ther… Show more

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“…However, direct aortic injury during oesophagoscopy is not reported as frequently as other complications. The majority of reports mention oesophageal rupture due to foreign body removal with oesophagoscopy 1,2…”
Section: Discussionmentioning
confidence: 99%
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“…However, direct aortic injury during oesophagoscopy is not reported as frequently as other complications. The majority of reports mention oesophageal rupture due to foreign body removal with oesophagoscopy 1,2…”
Section: Discussionmentioning
confidence: 99%
“…Oesophagoscopy is an effective diagnostic and treatment method for oesophageal pathologies, with 0.03 to 17% complication rates 1,2. Perforation and bleeding are the most important complications of this procedure.…”
Section: Introductionmentioning
confidence: 99%
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“…Zudem kann mit der flexiblen Endoskopie hier nur eine geringe Übersicht erreicht werden, da eine Insufflation des Hypopharynx technisch nicht möglich ist. Am zweithäufigsten kommt es zu Verletzungen im Bereich des unteren Ösophagussphinkters durch den hier vorliegenden Winkel zum Mageneingang [1]. Obwohl es äu-ßerst selten zu ernsthaften Komplikationen kommt, sollte jede Indikation zur Durchführung einer ÖGD sorgfältig gestellt sein.…”
Section: Therapie Und Verlaufunclassified
“…Ösophagus sollte eine CT mit oralem jodhaltigen Kontrastmittel erfolgen, die zum Nachweis eines Emphysems als indirektes Perforationszeichen dient [9]. Schluckuntersuchungen mit Gastrografin ® erlauben häufiger die Detektion der Perforationslokalisation, sie bergen jedoch als Einzeldiagnostik ein erhöhtes Risiko für falsch-negative Ergebnisse [1]. Als klinische Zeichen eines Mediastinalemphysems können retrosternale Thoraxschmerzen, Fieber, eine Leukozytose und in ca.…”
Section: Therapie Und Verlaufunclassified