2021
DOI: 10.6004/jnccn.2021.0032
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Neuroendocrine and Adrenal Tumors, Version 2.2021, NCCN Clinical Practice Guidelines in Oncology

Abstract: The NCCN Clinical Practice Guidelines in Oncology (NCCN Guidelines) for Neuroendocrine and Adrenal Gland Tumors focus on the diagnosis, treatment, and management of patients with neuroendocrine tumors (NETs), adrenal tumors, pheochromocytomas, paragangliomas, and multiple endocrine neoplasia. NETs are generally subclassified by site of origin, stage, and histologic characteristics. Appropriate diagnosis and treatment of NETs often involves collaboration between specialists in multiple disciplines, using specif… Show more

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Cited by 357 publications
(402 citation statements)
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“…Goldstandard in der Therapie von NET dar und repräsentiert den einzigen kurativen Therapieansatz [13,14]. In metastasierten Stadien kommen jedoch verschiedene Therapieoptionen wie eine Biotherapie mit Somatostatin-Analoga, Chemotherapien, molekular zielgerichtete Therapien, lokal ablative Verfahren sowie Radionuklidtherapien mit radioaktiv markierten Somatostatin-Analoga zum Einsatz [13]. Dieses Dokument wurde zum persönlichen Gebrauch heruntergeladen.…”
Section: Die Chirurgische Resektion Des Primärtumor Stellt Denunclassified
“…Goldstandard in der Therapie von NET dar und repräsentiert den einzigen kurativen Therapieansatz [13,14]. In metastasierten Stadien kommen jedoch verschiedene Therapieoptionen wie eine Biotherapie mit Somatostatin-Analoga, Chemotherapien, molekular zielgerichtete Therapien, lokal ablative Verfahren sowie Radionuklidtherapien mit radioaktiv markierten Somatostatin-Analoga zum Einsatz [13]. Dieses Dokument wurde zum persönlichen Gebrauch heruntergeladen.…”
Section: Die Chirurgische Resektion Des Primärtumor Stellt Denunclassified
“…Although G3 NETs have more inert biological behavior compared to NECs, they have a poorer prognosis compared to G1/2 NETs[ 4 ]. Compared to patients with poorly differentiated NECs, well-differentiated G3 NET patients have a considerably longer median overall survival (mOS) (41-99 mo vs 17 mo)[ 5 ].…”
Section: Introductionmentioning
confidence: 99%
“…Indications for endoscopic treatment are determined by the grade, depth, and size of the tumor. For localized tumors that are not indicated for endoscopic resection, the indication for surgical resection is determined based on whether the metastatic lesion can be completely resected [8,12,13]. Thus, the diagnosis and prediction of metastasis, especially lymph node metastasis, is important when selecting the treatment option to be used for a particular NET.…”
Section: Introductionmentioning
confidence: 99%