2015
DOI: 10.1183/13993003.01047-2015
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Numbers needed to treat to prevent tuberculosis

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Cited by 32 publications
(18 citation statements)
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“…Although recent Mtb exposure and TST-or IGRA-confirmed conversion are associated with higher risk of TB progression (6), the positive predictive values of these tests are low (1.5% and 2.7%, respectively) (7), falling short of current World Health Organization-supported guidelines for incipient TB (8). Thus, the number of TST1 or IGRA1 individuals requiring treatment to prevent progression to a single incident case of TB is prohibitively high (9).…”
Section: Tuberculosis (Tb) Caused By Infection Withmentioning
confidence: 99%
“…Although recent Mtb exposure and TST-or IGRA-confirmed conversion are associated with higher risk of TB progression (6), the positive predictive values of these tests are low (1.5% and 2.7%, respectively) (7), falling short of current World Health Organization-supported guidelines for incipient TB (8). Thus, the number of TST1 or IGRA1 individuals requiring treatment to prevent progression to a single incident case of TB is prohibitively high (9).…”
Section: Tuberculosis (Tb) Caused By Infection Withmentioning
confidence: 99%
“…dikation bisher nicht zugelassen) und INH in erhöhter Dosierung über drei Monate zeigten in Metaanalysen randomisierter Studien im Vergleich zur mindestens sechsmonatigen täglichen Gabe von INH keine Unterlegenheit hinsichtlich der Wirksamkeit bei ähnlicher oder geringerer Häufigkeit und Schwere einer Hepatotoxizität[127,128].Wirksamkeit der präventiven TherapieZur Beurteilung der Wirksamkeit der präventiven Therapie mit INH liegen in ausreichender Zahl kontrollierte Studien vor, die sowohl für HIV-negative[129] als auch für HIV-positive Personen[130] jeweils in einer Cochrane-Metaanalyse analysiert wurden. Die Anzahl der chemopräventiv zu behandelnden Personen, um eine Tuberkulose zu verhindern (NNT, number needed to treat), liegt bei Immunkompetenten zwischen 30 und 89 und bei Immungeschwächten zwischen 14 und 80[131]. Möglicherweise sind Therapieschemata basierend auf Rifamycin-Derivaten sogar effektiver als die INH-Monotherapie für die Behandlung der LTBI[126,128].…”
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“…Though the utility of repeated testing is limited in areas of low disease prevalence like ours, development of active TB can be catastrophic and thus follow‐up screening is recommended as per ACR and CDC guidelines. The number of individuals with positive immunodiagnostic results needed to treat to prevent a case of TB among immunocompromised patients vary from 50 to 80 per one study . The study subjects included rheumatoid arthritis patients, but it did not mention if they received biologics or not.…”
Section: Discussionmentioning
confidence: 99%