Pigmented villonodular synovitis (PVNS) of the hip is a monoarticular proliferative process involving the synovial membrane. A chronic inflammation as well as a neoplastic process have been proposed in the literature. PVNS is usually found in adults aged 20-50 years, without sex predilection. The knee is by far the commonest location, followed by the hip. We present a detailed case report of a 25-year-old man with PVNS of the hip. The physical examination was completely normal. Radiographs of the hip show erosions in the head and neck of the femur and the acetabulum. Magnetic resonance imaging showed a suspected malignant soft tissue mass involving the hip joint. The diagnosis of PVNS was confirmed by arthroscopy and biopsy, and the treatment of choice was an open synovectomy. One year after the operation the clinical examination was normal.
The case of a 36-year-old male patient is reported who fell from 20 m, sustaining injuries to the abdomen and pelvis and fractures of both arms and the left leg as well as erect dislocation of both shoulders (luxatio erecta humeri). The injury on the right was subcoracoid, that on the left subglenoid-a compound dislocation of the humerus head through the axilla. Based on this case and the pertinent literature, the pathophysiology, diagnosis and treatment of this rare injury are discussed. After immediate closed reduction, soft tissue damage, fractures or neurovascular lesions should be operated on as soon as possible.
The possibility of a specific origin of joint infection should be considered in finding the diagnosis. This is demonstrated in a case of tuberculosis of the hip treated in the Dept. of Trauma Surgery in collaboration with the Medical Dept. of the Klinikum Minden. Microbiological and imaging examinations are essential to plan and perform a combined therapy of hip arthroplasty and concommitant medical antituberculous therapy. In accordance to a literature review, this procedure proved successful for both eliminating the local infection and the functional outcome of the operation.
Zusammenfassung. Komplexe Beckenringverletzungen sind Folge eines schweren allgemeinen Traumas, und damit in ihrer Spezifität nur schwer zu beurteilen. Besonders das Langzeitergebnis von Patienten mit instabilen Beckenfrakturen ist aufgrund der häufig vorliegenden Begleitverletzungen nur schwer zu bestimmen und zu vergleichen. Um jedoch die Behandlungsmodalität und -qualität und damit die Prognose eines Patienten mit instabiler Beckenringverletzung zu verbessern, ist das zu erwartende Langzeitergebnis -das Outcome -für die Therapieentscheidung von Bedeutung. In der vorliegenden Studie wurden erstmalig verschiedene Nachuntersuchungsbeurteilungen an 36 Patienten mit einer operativ versorgten Beckenringinstabilität verglichen. 19 Patienten wiesen eine nach der AO-Klassifikation rotatorisch instabile Typ-B-Verletzung auf, 17 Patienten eine dreidimensionale instabile C-Verletzung. Als Begleitverletzungen folgten dem Schädelhirntrauma die Verletzungen der oberen und unteren Extremität. Alle Patienten wurden ein-oder mehrzeitig operiert. Nach einem mittleren Nachuntersuchungszeitraum von 26 Monaten wurden drei verschiedene OutcomeScores mit unterschiedlicher Gewichtung der subjektiven, funktionellen und morphologischen Kriterien angewandt. In ca. 70 % der Fälle wurde ein sehr gutes bis gutes Resultat erzielt. Um die Outcome-Beurteilung objektiv zu gestalten, ist es nötig, Nachuntersuchungs-Scores durch sensitive klinische Tests zu ergän-zen. Ein positives Mennel-Zeichen als Provokationstest des Iliosakralgelenkes entsprach einem signifikant schlechteren Outcome. Kein Patient mit einem sehr guten Ergebnis wies ein positives Mennel-Zeichen auf, dagegen jeder Patient in den unterschiedlichen Beurteilungen mit einem schlechten Ergebnis. Im Rahmen der Qualitätskontrolle ist ein einheitliches Beurteilungssystem zu fordern. Das Ziel sollte sein, eine allgemein akzeptierte Nachuntersuchungsbeurteilung, einen Score, zur Qualitätssicherung in der Versorgung von Beckenringverletzungen aufzustellen. Comparison of Different Outcome Elevation ProtocolsAfter Surgical Stabilization of Unstable Ring Fractures. In high-energy trauma there is a high incidence of pelvic fractures. Evaluating the long-term outcome of pelvic ring fractures it is difficult to separate the effects of the pelvic trauma from other injuries. To improve the treatment and prognosis of unstable pelvic ring fractures it is necessary to compare the results of the different conservative and surgical therapies. So far there have been no publications using different outcome evaluation protocols to improve the quality of the treatment. The aim of this study was to compare three scoring systems for the rating of long-term outcome after pelvic ring fractures. 36 patients who had received surgical stabilization of 19 Tile B-and 17 Tile C-type fractures were followed up for an average of 26 months. All of these patients had at least one additional injury, mainly craniocerebral trauma or injuries of the upper and lower extremity. The follow-up included a detailed clinical and ...
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