In order to allocate consulting resources more effectively, appropriate concepts need to be developed and promoted. If the present results could be verified by a study with a larger sample, the practical use for resource optimisation in breastfeeding consultations would be very beneficial.
The doctors' responses indicate that the current economic framework conditions and the managers of hospitals are currently influencing medical care to the detriment of the patients, physicians, and nurses. It is important to acknowledge that economic pressure on hospitals can undermine the independence of medical decision-making. The dilemmas facing doctors and hospital CEOs should be openly discussed. The economic framework conditions and steering concepts should be changed as suggested by these findings.
The international discourse about public health ethics is becoming more intensive and complex. The starting point is bioethics. The debate about public health ethics is simultaneously a debate about an adequate identity of public health, its goals, tasks and standards. In Germany there is a tremendous need to take part in this discourse. German experiences within the traditions of social medicine, social hygiene and medical ethics could significantly contribute to the international discussion. Unfortunately the German speaking public health community has hardly acknowledged the topic of ethics. The reasons for this are not explicitly known. The Anglo-American discourse is much more developed, but the concepts, terms and paradigms should not simply be transferred. They should critically be proven.
schneidung im Megfehlerbereich. Nach der 130. Minute finderte sich der VO2 nur noch unwesentlich.Zwischen RT und VO2 bestand in beiden Gruppen eine negative Korrelation. Bei den gesunden Neugeborenen korrelierte am Anfang der Untersuchung eine RT von 36,2 ~ mit einem ~702 yon 6,8 ml/k.g 9 min. Um die 130. Minute fand sich eine RT von 37,0 ~ die einem VO2 von 4,6 ml/ kg. min entsprach. Bei den reanimierten Neugeborenen korrelierten 36,2 ~ mit 5,2 ml/kg 9 min am Anfang der Untersuchung und um die 130. Minute 37,0 ~ mit 4,6 ml/kg 9 min.Interpretation: Durch die Kfiltebelastung unter der Geburt ist bei den gesunden Neugeborenen zunfichst eine thermoregulatorische Steigerung des ~702 aufgetreten. Mit zunehmender Erwfirmung k!ingt dieser thermoregulatorische Stellvorgang ab. Damit nfihert sich der VO2 seinem Minimalwert um 4,6 ml/kg 9 min. Dieser Minimalstoffwechsel bleibt auch fiber die n/ichsten 4 Lebenstage bestehen. Ein hoher VO2 bei niedriger RT zeigt also eine intakte Thermoregulation an. Bei den reanimierten Neugeborenen findet sich eine klare Einschrfinkung der thermoregulatorischen Stellvorgfinge unmittelbar nach der Geburt. Hier zeigt sich bei niedriger RT eine St6rung des aeroben Stoffwechsels im braunen Fettgewebe, die zu einem niedrigen ~702 ffihrt.Schlul3folgerung: Der Minimalstoffwechsel zeigt keine Unterschiede zwischen gesunden und reanimierten Neugeborenen. Der minimale VO2 in der ersten Adaptationsphase nach der Geburt liegt jetzt fest und Abweichungen k6nnen in ihrer diagnostischen Aussagekraft beurteilt werden.
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