The effect of surgery on Graves' orbitopathy (GO) is still controversial. Retrospective analyses of many authors (including our own group) demonstrated GO improvement after subtotal thyroid resection in up to 70% of operated patients, so the question arose whether total thyroidectomy could add anything to this pronounced positive effect on GO. We therefore performed a prospective randomized trial on 150 patients with Graves' disease (125 women, 25 men; mean thyroid volume 80.5 ml) comparing three surgical procedures (bilateral subtotal thyroid resection-total remnant < 4 ml; unilateral hemithyroidectomy with contralateral subtotal thyroid resection-remnant < 4 ml; total thyroidectomy) and their effect on postoperative GO changes, postoperative thyroid-stimulating hormone receptor (TSH-R) antibody titers, and postoperative complication rates. After a period of at least 6 months (6-36 months) GO had improved in 71% to 74% of all patients regardless of whether total or subtotal thyroidectomy was performed. TSH-R antibody titers showed no differences for the three surgical groups. Postoperative recurrent hyperthyroidism occurred in two patients with subtotal resections, and early postoperative hypoparathyroidism was more frequently detected in patients with total thyroidectomy than in those with subtotal thyroid resection (28% vs. 12%; p < 0.002). In respect to possible postoperative hypoparathyroidism and a lack of difference in postoperative GO changes, we do not advocate total thyroidectomy for patients with Graves' disease and Graves' orbitopathy but prefer radical subtotal thyroid resection with a remnant of less than 4 ml.
Zusammenfassung
Hintergrund:
Aktuelle Studien zeigen, dass 50?70% der Kinder mit einem versp?teten Sprechbeginn nicht in der Lage sind, den R?ckstand bis zum Alter von 3 Jahren aufzuholen. F?r sie besteht ein erh?htes Risiko f?r soziale, emotionale und kognitive Probleme, sodass die Identifikation von Faktoren zur Vorhersage der Sprachentwicklung eine hohe klinische Relevanz besitzt. Bisherige Befunde sind widerspr?chlich. Mit vorliegender Untersuchung sollten Faktoren identifiziert werden, die ?Aufholer? von ?Nichtaufholern? unter den Late Talkers unterscheiden.
Methode:
Die anhand des ELFRA-2 identifizierten Kinder wurden einer ausf?hrlichen Diagnostik der sprachlichen und kognitiven F?higkeiten unterzogen. Die Nachuntersuchung der sprachlichen F?higkeiten erfolgte im Alter von 3 Jahren bei 67 einsprachig Deutsch aufgewachsenen Late Talkers. Neben soziodemografischen und sprachlichen Variablen wurde eine Elternanleitung zu sprachf?rderlichem Verhalten hinsichtlich ihrer prognostischen Aussagekraft ?berpr?ft.
Ergebnisse:
Mit 3 Jahren wiesen 45% der Kinder sprachliche Defizite auf. Als pr?diktiv f?r eine positive Sprachentwicklung erwiesen sich ein sehr gutes Wortverst?ndnis, keine extrem unterdurchschnittliche Sprachproduktion, hohe nonverbal kognitive F?higkeiten, mittlere bis hohe Schulbildung des Vaters sowie die Teilnahme an der Fr?hintervention. Der elterliche Bildungsstand verlor seine Vorhersagekraft, sobald die M?tter zu sprachf?rderlichem Verhalten angeleitet wurden.
These case reports from a psychosomatic and psychotherapeutic point of view are unusual for a urological journal. Nevertheless, they deal with typical urological disorders. This change of perspective may help urologists, especially when they are confronted with patients for whom "they cannot find anything!" Hopefully, this article will motivate you to initiate other diagnostic and therapeutic measures in such cases.
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